Lefkas Grekland - OK drag/uteliv?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena,

Ska just boka en windsurfingresa till Lefkas i Grekland. Det arrangeras av Wildwind (engelsmän). En kille på jobbet rekommenderade det starkt. Enda jag är orolig för är om det är dåligt drag på kvällarna pga att det är en liten ö. Nån som vet?

PS. Jag är 34 med tjej, som ej följer med, men polarna är i samma ålder och utan "gf".

/Nicke

Windsurfing på Lefkas brukar väl oftast innebära att man uppehåller sig i Vassiliki (bra surfing där) på södra sidan av ön. En rätt liten men charmig ort, vet inte så mycket om partylivet där.
Huvudorten på ön (förutom staden Lefkas) är ju annars Nidri på östkusten, där finns det en del diskotek/klubbar som är helt ok, men det är ju inte Ibiza direkt.
Vart ska ni bo? Missa inte stränderna längs västra kusten, Porto Katsiki, Egremni, Kathisma (stavning?), bland de finaste i medelhavet! :tummenupp

Det är Vassiliki som Wildwind och Hobiecat-klubben håller hus. Tackar för tipsen! Nån annan som vet mer om just Vassiliki? Jag kommer nog att boka oavsett snart. Grymt sugen på windsurfing. Höll på med det för en jäkla massa år sen.

Åkte bara förbi Vassiliki med moppen på väg till Porto Tzatsiki eller vad den stranden hette? hann ta ett par kort i alla fall :tummenupp

Vi bodde i Nidri & där var det inget drag (2års sen), du ska nog bo i Lekas stad för att hitta lite röj m,m

Bifogat

• PICT0445 (Small).JPG
    PICT0445 (Small).JPG
    35.2 KB · Visningar: 40
  • PICT0446 (Small).JPG
    PICT0446 (Small).JPG
    38.5 KB · Visningar: 107
Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången