Ledsbandsfästen

men det känns inte som det blir bättre. ska dock ge det 1 vecka... eller så. iaf till på måndag. äre fortfarande ingen antydan på att bli bättre så ber jag om ny fot.

Det finns ju egentligen inte några bra sätt att korta ledbanden på. Stukade ju själv till min fot rätt rejält på karlskoga i somras, det känns fortfarande att den klart är "slapp". Bara att ha den lindad och undvika att stuka till den igen..

Swedie skrev:
men det känns inte som det blir bättre. ska dock ge det 1 vecka... eller så. iaf till på måndag. äre fortfarande ingen antydan på att bli bättre så ber jag om ny fot.

du måste ge det tid, foten har ju haft 3 månader på sig att anpassa sig till din sneda gång. gå ordentligt ett par månader så kommer saken att vara biff. du skonar oxå knäleden, ryggen, höften mm. det gör ont, men det gör allt första gången :D

okej, dock tror jag inte du förstår vad för sorts smärta jag har. Så .. tyst mere skåneparvel :D

Swedie skrev:
okej, dock tror jag inte du förstår vad för sorts smärta jag har. Så .. tyst mere skåneparvel :D

Om du har en flisa som ligger löst eller har läkt fel så kan väl sjukvården ta o pilla pilla pilla bort lite av den eventuellt ta bort hela flisan om den ligger löst.

Varför ska man annars betala skatt?

Swedie skrev:

jo, jag förstår. bit ihop kärring :D . Krossade foten mellan en fotpinne och en stolpe för många år sedan, vet att foten är ok men kan ändå känna fantomsmärtor :fyllisar

bröt skenbenet + ett ledband nere vid fotknölen gick av för ca 4 år sedan, har fortfarande problem än idag. Opererade ut 2 skruvar för ca. 1,5 år sedan eftersom läkaren trodde att det kunde vara det som orsakade att jag fortf. fick ont i benet och fotleden men icke sa nicke, det verkar ta tid för skador som involverar ledband/fotled/fötter att läka till sig verkar det som... :va

Har du varit hos en annan läkare? När jag slet av korsbandet i knät så va det en massa prat hit och dit om vad det va. Tillslut orkade jag inte lyssna på akutläkarna utan bad om att få en tid på artrokliniken på st Göran.
Visserligen en väntetid på en halv år, men tillslut kom jag dit, ca 1 månad efter det läkarbesöket så va det operation.

Så det jag ville komma fram till, gå till en annan läkare, be om en andra åsikt :)

lycka till.

/Annicka

Swedie skrev:
men suck! sånt vill jag inte höra.

Kan du springa då? Gå normalt?

springa går väl si så där, 2km är inga problem men i slutet så börjar det strama ganska mycket i benet, sen att gå är inte några stora problem, det är bara om jag går i rask takt och lång sträcka som det kan börja strama i benet..

Swedieponken, du är kass. Gå till läkaren, gör som läkaren säger, kräv remiss till sjukgymnast, gå till sjukgymnast, gör som sjukgymnasten säger.

Då kanske du får ordning på foten, om du sköter det 'halvbra' tar läkningen garanterat längre tid, får sämre slutresultat och en tjurigare moderator/siteägare vilket gör att jag blir bannad, dåligt alltså.

Jag lovar att en utbildad läkare/sjukgymnast som får titta och klämma på foten hjälper dig oerhört mycket mer än 800000 råd här på siten.

sege, hade rätt. han blev bannad. :D

Nu äre så att jag har gjort sjukgymnastik i 5 dagar. Jag råkade igår sträcka vadmuskeln så att jag inte längre kan använda vänsterbenet för sjukgymnastik. Så nu blire att vila båda bena/fötterna då även högervaden fick muskeln sträckt förra veckan. Jag är dålig på att värma upp före... ack

Foten vet jag inte om den blivit mycket bättre. Den är ju definitivt sne. Jag kan "gå" men jag gör det genom att glömma det som gör ont. Det jag märker mest av är som sagt samma sak som på första bilden, men har nu upptäckt att min hälsena är definitivt för kort. sträcker apa... å tillåter inte mig att göra knäböjningar där foten vinklas.

Det där med hälsenan fick jag också när jag skadade min fot en annan gång (skar upp hela foten på ovansidan).

Men det släpper efter ungefär 5-6dagar, fast det gör ont som fan så fortsätt o gå på foten (normalt). :D

jag har gått med min fot nu i 2,5år efter att jag krossa den i bakfälgen.
Skall göra en anmälan till fbolaget nu för jag har fortfarande ont efter 2.5år.
Det e samma som er, det gör ont när jag skall vinkla den uppåt, sant att den gör ont i sidled oxo. Känns oxo som att den kärvar ihop ganska fort efter att jag gått en stund,. När jag vilat då o sen ska gå igen då är hela foten låst o jag måste mjuka upp den för att komma igång.
Har fått en skada till tror jag som härleder från foten. Jag haltade ganska länge och har nu i över 1 år haft smärta inne i vänstra skuldran, molande värk som är där hela tiden och vissa dagar e den jobbig som fan:(
Kan fortfarande inte springa mer än 30m innan foten kollapsar:(
På morgonen e den så stel att jag får gå på hälne ner för trappan hemma.
Förbannade skitfot:(

TjReal skrev:
bröt skenbenet + ett ledband nere vid fotknölen gick av för ca 4 år sedan, har fortfarande problem än idag. Opererade ut 2 skruvar för ca. 1,5 år sedan eftersom läkaren trodde att det kunde vara det som orsakade att jag fortf. fick ont i benet och fotleden men icke sa nicke, det verkar ta tid för skador som involverar ledband/fotled/fötter att läka till sig verkar det som... :va
ett rakt ben som har läkt ihop är inget,alla rörliga delar däremot är ett helvete
så är det tyvärr :död

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back