"Lediga" Byxor

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Tjabba, tänkte rådfråga er om några sköna byxor. Helst inte läder! Dom helst ha knäpuckar så att man kan skrapa lite ibland :tummenupp

//Marvin

sy på ett par knäpuckar på ett par gamla jeans...så har jag gjort! funkar kanon!

Skateboardskydd ovanpå ett par chinos, annars vet jag inte.

Tror ett mellanting är en dålig lösning plus att pucken skulle aldrig gå att skrapa då den skulle röra sig!

Välj den egenskap du helst vill ha dvs posör eller säkerhet och köp därefter!

EDIT: Ang knäskrap så såg jag att du bodde i Lycksele och generellt är det stor brist på knäskrapar kurvor i övre norrland! Har bara åkt förbi go-kart banan i lse men den ser för liten ut för att köra hoj på(även 125cc). Finns dock en väg som dom byggde om för ett(?) år sen och det är vägen som går mellan vindelvägen och blå vägen som borde kunna funka! Dock så bör du nog lära dig hantera bågen ordentligt innan du försöker dig på det! Go-kart banor i närheten är ett hett tips!

Last edited:
hm, med lediga så menar jag inte bagy jeans utan lite mer åt crosshållet kanske...

Inte den typen som gillar tight läder direkt :D

Men så det finns verkligen ingenting? :confused:

Lindstrands jeans är sköna, finns skydd till dem också. De skrapas ju inte sönder så lätt om du ramlar heller :)

Men seriöst vad fan ska man med puckar till om man kör med jeans:va

Det är som att köpa en pistol till försvarsyfte och sen skjuta sig själv...:D

Klart det finns. Frågan är väl kanske om de är så fasligt "lediga", men skinn är det i alla fall inte. Se bara!

Skall du gasa med knäskrap så bör du ha ett riktigt skinnställ med välfixerade knäpuckar och övriga skydd. Det har räddat mig från allvarliga skador några gånger. Dom "lediga" textil plagg som du vill köra med skyddar ganska dåligt eftersom skydden flyttar sig vid en vurpa.

Eftersom du ställer frågan har du aldrig knäskrapat. Om pucken inte sitter väldigt stadigt så kommer byxorna vridas, å då knäskrapar du verkligen!

Nää har aldrig knäskrapat förut, då första hojen står och väntar på våren! Men det planeras att jag ska lära mig iaf! :tummenupp

Okej, så det är så de ligger till, då va ju mattias förslag klart mest intressant! Lite saftigt pris men man får väl vad man betalar för! :yoparty

Som så många andra skrivit, du kan inte knäskrapa med byxor som sitter löst.
Sen finns det goda anledningar till att mc-kläder är gjorda i skinn. Utseendet är inte en av de viktigaste.

Åk utan byxor och köp knäskyd som du vrider på lite så de krapar fint i baken när knät lutar tillräkligt. ditt skin tål mer än du tror och ledigare än så blir det inte.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph