Ledig imorgon? Lite motor-kunnig? Häng på!

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Jorra! Efter några dagars trakaserande av ni som motorcyklister som gasar på friskt på E4an mot Elineberg (bor på Närlunda) så har jag fan fått nog.
Jag måste skaffa mig en båge igen, och det asap!

Suttit och kikat på blocket sedan jag lämnade över hojen, och hittade ikväll något som verkar som ett riktigt kap! Hoj med full servicebok, låga miltal men ändå till ett lååågt pris!
Dock medger säljaren, som är okunnig, att det finns ett 'Rasslade" ljud vid låga varv, men som sedan försvinner vid högre. Av mina korta erfarenheter låter det som ventiljustering eller kamkedjesträckare, investeringar som hade varit värda att betala tanke på ursprungspriset på hojen.

Anledningen till att jag ens startar tråden är att senast jag frågade om tips att frakta hoj på släpvagn, så var det folk, (härifrån roh) som t.om. erbjöd sig att följa med och hjälpa till!!!! :yoparty

Så frågan är. Är det någon mer vänlig själ, som är ledig imorgon, som kört ett tag och kan lite motorer som hade kunnat tänka sig att följa med och tittat på hojen med mig och Kriss? Målet är ett liten håla söder om Jönköping.
Frågar här eftersom varken jag eller Kriss har någon längre erfarenhet, något som jag inte tvivlar på att många här har!




Mvh
Wilcan
 
Last edited:

Matad0r

Matador
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R6 02
Lycka till Wilcan. Då har du ju gott om tid att ringa blodbanken imorgon, hinner du på alla dem milen..hahaah :)

MVH
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Kan typ inget om Honda... din gissing är nog bättre än min på vad som rasslar... :hihi

Har bara ägt 2 Hondor i mitt liv, den ena var en Accord 2.0i, typ 1.5 ton slö plåtburk. Och så XR'n, men har aldrig mekat med den. Motorgarantin gick ut för 2 månader sedan så nu kanske det är dags att skruva själv på den.

Annars så är ju Honda kända för bra kvalitet.

Förresten. CBR F 01, är det första årsmodellen med insprutning?? Polaren hade en CBR 600f (med tidig variant av insprutet) för ett par årsedan och han blev sjukt trött på soppa förbrukningen på den. Kan vara värt att fråga hur mkt den drar. Poalrens drog över liter milen vid meskörning... :näsblod (Och det var inget fel på den, bara kass konstruktion på sprutet)

:)
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tack,
Bara hört bra om den maskinen med :)
Men att köpa hoj utan att ha med sig någon, som kanske direkt hör något annat än ett otränat öra är ett krav, vill ju inte HELT köpa random gris i säcken =)

Kommer gärna med dig och hjälper till men då måste du svänga inom och hämta upp mig. :hihi
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Lycka till Wilcan. Då har du ju gott om tid att ringa blodbanken imorgon, hinner du på alla dem milen..hahaah :)

MVH

Haha precis.. Ska bara hitta nå som kan hänga med nu, sen är det mer eller mindre spikat.. :)

Kommer gärna med dig och hjälper till men då måste du svänga inom och hämta upp mig. :hihi

Haha, har du en teleport så visst :D

Kan typ inget om Honda... din gissing är nog bättre än min på vad som rasslar... :hihi

Har bara ägt 2 Hondor i mitt liv, den ena var en Accord 2.0i, typ 1.5 ton slö plåtburk. Och så XR'n, men har aldrig mekat med den. Motorgarantin gick ut för 2 månader sedan så nu kanske det är dags att skruva själv på den.

Annars så är ju Honda kända för bra kvalitet.

Förresten. CBR F 01, är det första årsmodellen med insprutning?? Polaren hade en CBR 600f (med tidig variant av insprutet) för ett par årsedan och han blev sjukt trött på soppa förbrukningen på den. Kan vara värt att fråga hur mkt den drar. Poalrens drog över liter milen vid meskörning... :näsblod (Och det var inget fel på den, bara kass konstruktion på sprutet)

:)

Tackar för tipset =)
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jobbar tyvärr natt annars hade möjligheten funnits.

Sover som en gris när ni sitter i bilen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag ägde en sån där ett kort tag och den betedde sig exakt så som du beskriver. Detta var förstås när jag var grön i hojvärlden så jag trodde det skulle vara så. Den gick iallafall som ett skott (stypningsbrickorna var inte monterade...) och jag vet att den levde ett bra tag som ren banhoj efter att jag sålt den. Vet inte om det är till nån hjälp men detta är min erfarenhet.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Jag ägde en sån där ett kort tag och den betedde sig exakt så som du beskriver. Detta var förstås när jag var grön i hojvärlden så jag trodde det skulle vara så. Den gick iallafall som ett skott (stypningsbrickorna var inte monterade...) och jag vet att den levde ett bra tag som ren banhoj efter att jag sålt den. Vet inte om det är till nån hjälp men detta är min erfarenhet.

Okej, du vet inte vad missljudet kom ifrån då? Lär ju vara samma sak på alla bågar .

Jobbar tyvärr natt annars hade möjligheten funnits.

Sover som en gris när ni sitter i bilen.

Tack annars :tummenupp :yoparty :yoparty
 
Last edited:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Kom hem inatt... ingen lust alls faktiskt :)

Men ja snubblade på den här: http://www.blocket.se/vi/21438361.htm?ca=23_3_s

Har du fått betalt för din hoj redan? Vad isf fick du?

Fan vad fräsch! Gillar verkligen gammelkawworna, feta och brutala =)
Nej har ju inte fått pröjs ännu! Men hittade annonsen och tänkte att man iaf kunde iväg och kika på skiten och låna cash av farsan =)

Ser ändå inte ut att bli av idag, inge som kan heh.
 
Last edited:

Tommy.exe

Guest
Fan vad fräsch! Gillar verkligen gammelkawworna, feta och brutala =)
Nej har ju inte fått pröjs ännu! Men hittade annonsen och tänkte att man iaf kunde iväg och kika på skiten och låna cash av farsan =)

Ser ändå inte ut att bli av idag, inge som kan heh.

jahaja, på det viset :)

Nu ska jag ut till YC å se om dom har en packning till kopplingskåpan åt mig. Annars så får jag hitta på nåt. Den ska fan inte bara få stå hela helgen :gnissla
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
jahaja, på det viset :)

Nu ska jag ut till YC å se om dom har en packning till kopplingskåpan åt mig. Annars så får jag hitta på nåt. Den ska fan inte bara få stå hela helgen :gnissla

Bastard. :brinnerup

Hade velat prova en av deras XT660, men det är ju lite svårt på grund av den skrämmande effekten. Hur fan ska de någonsin få sålt en hoj till någon med begränsat kort?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
jahaja, på det viset :)

Nu ska jag ut till YC å se om dom har en packning till kopplingskåpan åt mig. Annars så får jag hitta på nåt. Den ska fan inte bara få stå hela helgen :gnissla
Alltså det där är overkill, flytande packning på tub från Biltema, Mekonomen, Micro eller annat ställe löser ditt problem lätt som en plätt om dom inte har en hemma.
Var bara noggrann med regöringen. :fakta

Bastard. :brinnerup

Hade velat prova en av deras XT660, men det är ju lite svårt på grund av den skrämmande effekten. Hur fan ska de någonsin få sålt en hoj till någon med begränsat kort?
Bit i det sura äpplet, det är inte meningen att man ska köra effektstarka hojar när man har A-begränsat, det finns en tanke bakom det hela... :såjaponken
 
Last edited:

Björn A

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
såld
Min 600f var iofs något år äldre men hade precis ett sånt rassel. Ny kamkedjesträckare var allt som behövdes, kostade inte specielt mycket.

Björn
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Nej men hur lätt är det att välja vad man ska köpa Maverick.. Man vill ju gärna testa om man som studerande ska lägga ner 60papp kontant? Sen att jag ska köra strypt när jag köpt skiten är en självklarhet.

Okej tack Björn, får se hur det blir då. Om inge annat drar jag på söndag, pärona ska visst hälsa på syrran där hon pluggar, är väl 30min ifrån hojen.. Så om den inte är såld så åker jag dit och bildar min egen uppfattning också får vi se vad som händer sen, hör nog skillnad på rassel, knack osv, men självklart gött å ha med sig någon som är van. :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nej men hur lätt är det att välja vad man ska köpa Maverick.. Man vill ju gärna testa om man som studerande ska lägga ner 60papp kontant? Sen att jag ska köra strypt när jag köpt skiten är en självklarhet.
Ahhhhhhh, du tänkte så, ja då förstår jag dig bättre. :krama
Går det inte att be dem montera strypbrickor då? Om du och de planerar provkörningen ihop? Visst det tar lite tid men vafan... i dagsläget säljer dom nog inte hojar i parti och minut så lite extra tid kan de säkert lägga ner.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top