LED miniblinkers

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
jag och brorsan monterade miniblinkers på min trx850 -98 i lördags. Biltema blinkers och ett lastoberoende relä från yamahacenter. Köpte inte på biltema för att det va en klåpare som inte hade koll om det skulle funka. HUrsomhelst bytte vi bara ut orginalrelät mot det nya och allt funkar. Brorsan bytte till led på sin hornet och höll på och fipplade med motstånd. Relä är enklare!
 

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Är det lätt att byta till ett lastoberoende relä?
Är det samma kontakter osv, bara o byta ut alltså?
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Jag kör med Biltemas lastoberoende på min. Det gamla reläet sitter ju under cutsen så det är skitsmidigt att byta och allt fungerar perfekt sedan. Kan fixa bilder på hur det skall kopplas i helgen. :)
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Är det lätt att byta till ett lastoberoende relä?
Är det samma kontakter osv, bara o byta ut alltså?

Det relät vi köpte på Yamahacenter hade 2 kontakter. (så jag gissar att det finns åtminstone 2 standarder).

En av dessa kontakter passade klockrent med den som fanns i hojen.
Ta ur det befintliga relät och åk till valfri mcfirma (eller biltema) och kolla kontakten, sen är det bara att rocka.
 

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Skulle va skitsjyst ericss0n :)
Är det en del koppla som gäller, eller är det "Plug & Play" som det va för demolitiondave? :)
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Skulle va skitsjyst ericss0n :)
Är det en del koppla som gäller, eller är det "Plug & Play" som det va för demolitiondave? :)

Är i princip "Plug & Play". Två kablar från originalkontakten till biltemas relä och sedan en jordkabel så är det färdigt. Löser bild till helgen! :tummenupp
 

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Hedemora
Hoj
BMW R1200GS -16
Tjena. Jag har bytt ut mina fula originalblinkers till nya ledblinkers och tänkte köpa ett blinkrelä LED 42200 från biltema. Men hitta ett mycket billigare från ebay. Både biltemas och det från ebay heter cf13jl02 så det värkar vara lika iaf.

Jag stoppa i det, det är 3stift precis som det original, då blinka dom lite fort tyckte jag. Ca 160blink/min. Men när jag startar hojen ser det ut som dom inte blinkar alls. Utan bara lyser = ca 10blink/sek kan jag tippa på. Vad kan vara fel då? Det är ju original sockel som det sitter i.

Tacksam för svar.
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Tjena. Jag har bytt ut mina fula originalblinkers till nya ledblinkers och tänkte köpa ett blinkrelä LED 42200 från biltema. Men hitta ett mycket billigare från ebay. Både biltemas och det från ebay heter cf13jl02 så det värkar vara lika iaf.

Jag stoppa i det, det är 3stift precis som det original, då blinka dom lite fort tyckte jag. Ca 160blink/min. Men när jag startar hojen ser det ut som dom inte blinkar alls. Utan bara lyser = ca 10blink/sek kan jag tippa på. Vad kan vara fel då? Det är ju original sockel som det sitter i.

Tacksam för svar.

Jag har samma problem
På min KTM 660...

Någon som har svar?
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Nån som vet vart blink reläet sitter på en monster 1000 03:a? Har beställt led blinkers som ska på och det verkar ju smidigare att bara byta reläet än att hålla på med motstånd.
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Jag har samma problem
På min KTM 660...

Någon som har svar?

är det samma ordning på kontakterna som på orginal då?

Är i princip "Plug & Play". Två kablar från originalkontakten till biltemas relä och sedan en jordkabel så är det färdigt. Löser bild till helgen! :tummenupp

För mig var det lite mer kopplande då orginal relät är 7poligt, fast efter lite tänkande så var det inga problem :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top