Led lampa till CBR 600rr

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Tja!

Jag är på jakt efter en LED-lampa till positionsljuset till min Cbr 600rr.. Men blir inte klok på vad det är för sockel...

Några tips på vart man kan hitta såna led-lampor?

thirdeyebright.jpg

en bild på sockeln skulle hjälpa lite, annars står det nog i din Hondamanual!

jag har inte hojen tillgänglig tyvärr! Står på en annan ort... har kollat i manualen, men står bara 12V5W...

de är inte bara en diod..
tror att de är nått sånt
http://www.youtube.com/watch?v=ubQigeT_Ct8&feature=related

true002.jpg

Vad jag har hittat så är det en sådan här lampa.. Men har även sett lite andra varianter på sånna.. .

WLED-x6_mm.jpg

Last edited:
Viskar så ingen annan hör BILTEMA, har sånna:banana

Jag verkar inte hitta dessa.... har kollat "schh", biltema... men hittar inga med sån sockel, bara en sockel som heter wedge?! kan det vara en sån?

har lite olika alternativ på socklar.. T10, W5W, 194.. Det är vad jag har kommit fram till hittills. BAH!!

Du kommer inte få något bra ljus från vanliga lysdioder.. du behöver några högeffekts lysdioder, t.ex. Luxeon K2 eller liknande för att det ska synas i dagsljus... annars kommer det endast lysa som de svaga gula de har på KnightRider modden som de tidigare länkat till...

Du kommer inte få något bra ljus från vanliga lysdioder.. du behöver några högeffekts lysdioder, t.ex. Luxeon K2 eller liknande för att det ska synas i dagsljus... annars kommer det endast lysa som de svaga gula de har på KnightRider modden som de tidigare länkat till...

aha okej! Bra att veta!

Måste bara klura ut vad det är för sockel.. :3freak

aha okej! Bra att veta!

Måste bara klura ut vad det är för sockel.. :3freak

http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=4847&grp=117187

Vad tror ni om dessa?! Verkar ju vara bra ljus i vissa av dem! Måste bara ta reda på om de passar! Vad tror ni?!

Last edited:
Ser ut som en Wedge-sockel.
Biltema art.nr 42-1914 borde passa.

Bifogat

• honda positionsljus.jpg
    honda positionsljus.jpg
    44.6 KB · Visningar: 68
Det verkar vara wedge sockel.. Lampan från biltema passade!
:D
Tack för all hjälp..

Back