LED-fråga

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Skall köpa en LED-slinga för montering ovanför ett par skjutdörrar i lillkorvs rum. Tänkte beställa från Aliexpress då den typen av prylar är löjligt billigt.
Det jag undrar över är om de däringa RGB-leddarna även kan användas för att lysa "vitt" eller om man är hänvisad till allehanda nyanser av RGB?

Eftersom det är till lillkorvs rum kändes det som om RGB-leddarna kan vara lite roliga så han kan latja med färger men samtidigt vill man ju kunna mata vitt ljus större delen av tiden.

Några tips/erfarenheter av LED-slingor (5M 5050 60st/m)

Hej, du skall ha en RGBW-slinga.
Jag brukar köpa från Maxblue Lightning (har butik på Ali).
Finns en snubbe som kallar sig Michael Zou där som är grymt hjälpsam.

Hälsa från Kristian :)

Last edited:
I teorin borde ljuset bli rätt vitt om du öser på röd, grön och blå samtidigt till samma styrka. Dock hade jag nog satsat på en med vita dioder i också, för säkerhets skull.

I teorin borde ljuset bli rätt vitt om du öser på röd, grön och blå samtidigt till samma styrka. Dock hade jag nog satsat på en med vita dioder i också, för säkerhets skull.

I praktiken så blir det julgransbelysning :crash

Jag har köpt 6-7 st därifrån plus en del annat, men det är säkert bäst att vänta om man är ängslig av sig :)

Det var mer teknologin som jag misstänkte att det kunde finnas mer initierade källor kring, och som vanligt hade jag rätt. :) Micky Zou på World Import är säkert hyvens.

Det var mer teknologin som jag misstänkte att det kunde finnas mer initierade källor kring, och som vanligt hade jag rätt. :) Micky Zou på World Import är säkert hyvens.

Tjeften. Han har fetkoll på sina led-strips.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...