LED-fråga

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Skall köpa en LED-slinga för montering ovanför ett par skjutdörrar i lillkorvs rum. Tänkte beställa från Aliexpress då den typen av prylar är löjligt billigt.
Det jag undrar över är om de däringa RGB-leddarna även kan användas för att lysa "vitt" eller om man är hänvisad till allehanda nyanser av RGB?

Eftersom det är till lillkorvs rum kändes det som om RGB-leddarna kan vara lite roliga så han kan latja med färger men samtidigt vill man ju kunna mata vitt ljus större delen av tiden.

Några tips/erfarenheter av LED-slingor (5M 5050 60st/m)

Hej, du skall ha en RGBW-slinga.
Jag brukar köpa från Maxblue Lightning (har butik på Ali).
Finns en snubbe som kallar sig Michael Zou där som är grymt hjälpsam.

Hälsa från Kristian :)

Last edited:
I teorin borde ljuset bli rätt vitt om du öser på röd, grön och blå samtidigt till samma styrka. Dock hade jag nog satsat på en med vita dioder i också, för säkerhets skull.

I teorin borde ljuset bli rätt vitt om du öser på röd, grön och blå samtidigt till samma styrka. Dock hade jag nog satsat på en med vita dioder i också, för säkerhets skull.

I praktiken så blir det julgransbelysning :crash

Jag har köpt 6-7 st därifrån plus en del annat, men det är säkert bäst att vänta om man är ängslig av sig :)

Det var mer teknologin som jag misstänkte att det kunde finnas mer initierade källor kring, och som vanligt hade jag rätt. :) Micky Zou på World Import är säkert hyvens.

Det var mer teknologin som jag misstänkte att det kunde finnas mer initierade källor kring, och som vanligt hade jag rätt. :) Micky Zou på World Import är säkert hyvens.

Tjeften. Han har fetkoll på sina led-strips.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...