LED-blinkers, montera motstånd?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tjo!

Har skaffat mig en ny undertail med monterade LED-blinkers.
Nu blinkar alla blinkers för fort. Jag vet att problemet beror på skillnad i Watt-antal mellan de gamla blinkersen och de nya.

Vet också att man antingen kan byta ut relät eller sätta dit ett motstånd.
Tänkte försöka mig på varianten med motstånd.

Frågan nu är bara vart jag skall sätta det/dem. Hur har ni gjort?

Mina blinkers är inkopplade med 3 kablar från hoj-sidan där en har en dubbelkontakt. Dvs, varje blinker har 2 sladdar och en sladd från varje blinker kopplas in i samma kontakt i hojen, sen är de 2 andra kopplade till separata sladdar.

Vart sätter jag motståndet? Skall jag ha 2 st, ett för varje blinker?
Eller räcker det med ett motstånd som jag sätter på sladden som båda blinkersen delar?
 
Skit i motstånden och åk å köp ett blinkrelä som ersätter originalet på Biltema.
Kommer att spara dig ett antal gråa hår och svordomar.
Funkar perfekt.:tummenupp
 
Precis så har jag också gjort. Placera motståndet någonstan mellan blinkers och polen.
Klarrt å beta´rt!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top