LED-blinkers + hjälp (såklart)

Konstigt.... om du har ett lastberoend relä ska du inte behöva byta kontrollampan.
mät resistansen i blinkersena sedan kontrollerar du vilken resistans som relät kräver för att fungera, sedan har du svaret.
Alternativt så drar du till biltema och köper ett universalrelä för diod blinkersar, och då kommer det funka.
jag tror att du har fel relä nu, kontroll lampan fungerar bara som ett motstånd, det ska inte gå backström där.

Det går alldeles utmärkt att koppla in EN blinkers åt gången, när en funkar kopplar du in nästa osv.....
du kan ju koppla ström direkt på kabeln utan relä också, men då kommer dioderna bara att lysa konstant.
Men på så sätt ser du ju om blinkerserna får ström på kabeln... eller hur !

Det fungerar olika beroende på hur indikatorljuset fungerar. De flesta klarar sig utan fixen och bara ett lastoberoende relä. Blanda inte ihop lastberoende och lastoberoende relä.

Fixar du inte biffen kör med original relä och motstånd istället. Inga risker att övrig elektronik får fnatt då det kommer dra exakt lika mkt ström som glödlampan som satt där original.

Räkna ut motstånd? Se de andra trådarna

Tackar och bockar för all hjälp! Har donat lite med multimeter och tänkte börja fixa med motstånd när jag kände att jag inte orkade hålla på mer med detta. Hojen skall besiktas på torsdag och den är mitt uppe i en förvandling till café racer light och jag har inte tid att fixa led-skiten. Tryckte tillbaka bulb-blinkers och nu kan jag iaf visa upp en hoj med fungerande blinker.

Som sagt, tack för hjälpen ändå :hej

Du kan köpa motstånd på biltema

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort