Led blinkers från ebay

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Köpte mig 2par ledblinkers från ebay, var rätt billiga. ca. 200kr för fram och bak.
Nu har jag motstånd monterat och när jag blinkar så blinkar det i rätt takt men på alla fyra blinkar endast 3st led av 12st.

Är det bara att konstatera att dessa är billiga skitgrejer som pajat innan man ens monterat dessa eller har man monterat nåt fel?

Mailat säljaren och påpekat detta men vill ju inte kräva tillbaks mina pengar om det är nåt som är vanligt och lätt att åtgärda.

dessa blinker är de jag köpt.
http://www.ebay.com/itm/150659019016?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Prova att koppla utan motståndet så ser du om den blinkar med alla diodrar istället... borde inte göra någon skillnad om du kopplat rätt men det kan ju helt klart vara en felkälla.
Enda skillnaden blir att relät inte lirar ordentligt så det kommer blinka för snabbt, men du ser som sagt om alla diodrar blinkar.

Provade att koppla blinkerserna till en 12v nätadapter som man kopplar in till ett vanligt elutag och då lyser alla dioder :S provade alla 4 blinkersen och alla dioder lyser på samtliga blinkers.

Har inga blinkers fram på hojen och bak är det vanliga blinkers där endast ena funkar. kan detta påverka? när jag provmonterade blinkersen gjorde jag det på den sidan som bakblinkersen fungerar.

Vill ju inte riva hojen och dra alla kablar snyggt och så inser man att det ändå är fel på grejerna, det är därför jag inte monterade alla fyra och provade.

Då har du ju sett att alla dioder funkar... så förmodligen får de för lite ström för att kunna tända alla på hojen.

Då har du ju sett att alla dioder funkar... så förmodligen får de för lite ström för att kunna tända alla på hojen.

Kan det ha med att jorden är seriekopplad och om alla inte är kopplade blinkers kopplade och jordade så har den inte tillräkligt med jord?

Jag hade samma problem med mina, särskilt när batteriet var dåligt laddat. Gasa lite så ska du se att det blinkar överallt. Vet inte om mina kol behöver bytas i generatorn eller om de inte är bättre.. Generatorerna alltså.

Kopplar man på en rakt på 12v sa.an(!!) Man ser inget på flera minuter:3freak

kraschade en så nu är 4 nya påväg hem. Om någon behöver ett par så hojta till.

Jag hade samma problem med mina, särskilt när batteriet var dåligt laddat. Gasa lite så ska du se att det blinkar överallt. Vet inte om mina kol behöver bytas i generatorn eller om de inte är bättre.. Generatorerna alltså.

Kopplar man på en rakt på 12v sa.an(!!) Man ser inget på flera minuter:3freak

kraschade en så nu är 4 nya påväg hem. Om någon behöver ett par så hojta till.

Tack! då ska de monteras på :)

Jag bytte ut blinkrelät efter jag inte fick det att funka med motstånd. kostar 200 å det är värt varenda krona! Kolla med märkesverkstan, kontakten till de senare årsmodellerna stämmer överens fast du får dra en separat jord.. om jag minns rätt.

Slipp motstånd som skramlar runt eller blir för varma och sabbar annat..

Eller köp ett relä på Biltema. Jag har ett sånt monterat på hojen och det fungerar klockrent. Blinkrelä för led....

Har likadana. Mina LÖS (blinkade inte) som du säger bara med 3 dioder när jag provade dem efter montering. Då hade jag inte än satt dit det bakre paret. Efter att jag kopplat i de bakre så blinkade det på alla men för snabbt. Efter att 2 motstånd satts i fungerar det klockrent.

På min verkade det alltså som att de överbelastades och då bara lös på 3 av någon anledning. När kretsen belastades lite mera fungerade det! Jag trodde jag hade bränt dioderna :)

Eller köp ett relä på Biltema. Jag har ett sånt monterat på hojen och det fungerar klockrent. Blinkrelä för led....

Har redan gått den vägen med en tidigare hoj (zx9r -96) och enda problemet då var att blinkersindikatorn på instrument panelen inte blinkande så fick göra en riktigt specialare med enkelvägs dioder för att även den lampan skulle funka så om jag får välja så blir det hellre effektmotstånd.

Ingen aning om det var just på den hojen det var sådär eller om alla hojars indikatorlampa slutar funka med det relät biltema har i alla fall.

Har likadana. Mina LÖS (blinkade inte) som du säger bara med 3 dioder när jag provade dem efter montering. Då hade jag inte än satt dit det bakre paret. Efter att jag kopplat i de bakre så blinkade det på alla men för snabbt. Efter att 2 motstånd satts i fungerar det klockrent.

På min verkade det alltså som att de överbelastades och då bara lös på 3 av någon anledning. När kretsen belastades lite mera fungerade det! Jag trodde jag hade bränt dioderna :)

bra info! då kan jag sova gott och montera på dessa så fort tillfället ges :)

Nu sitter allt monterat, när hojen är avstängd så blinkar endast 3 leds av 12st men startar jag hojen blinkar alla leds. det kan jag leva med :)

Men nåt annat knepigt som jag upptäckte var att de blinkar lite för snabbt till att efter en stund gå över till normal takt. Och även att börja i rätt takt och sedan plötsligt blinka för snabbt. Vart klar för en timma sen och eftersom jag är Streetmeckare så ville jag inte ha hojen igång för länge så grannarna irriteras av mitt micron slipon :D

Nån som har en aning om vad det kan vara för knäppt som hojen har för sig detta med att blinkandet i olika takter?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT