LC4a antal mil

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
När man kollar in annonser på blocket gällande LC4or är det väldigt få som gått över 1500mil. Använder inte folk sina hojar, rasar motorn eller nollställs mätarna? Tycker inte att jag kör speciellt mycket med min och då har min gått 1100mil sen 2005. Många man ser på blocket har ju typ gått 200 mil på fyra år.

Sen ska det väl tilläggas att jag kör en del till jobbet vilket gör att jag hunnit med relativt många mil utan att nöjesköra speciellt mycket.

Det finns nog alla varianter. En del kör bara korta sträckor när det är fint väder. Andra kraschar och mätaren blir utbytt. Andra kör utan mätare för det mesta (så det inte går att följa historien via besiktningarna.)
Det finns många sätt att luras. man får försöka kolla på allmännskicket

Körde väldigt lite under två år pga rese jobb. Min hade gått 500mil 2005-2008. Har avverkat 200mil till bara i år. Så det är i alla fall en anledning.

Jag har också funderat kring "felköp" överhuvudtaget, ja tycker var och varanan annons på blocket har en fantastiskt historia:va

Det är nog en blandning av olika varianter, mätar fusk, lite använd & impulsköp!
När jag köpte min LC4 i höstas hadde den gått 33tim, nu är den uppe i 103tim:) (Jag som nästan lider över hur lite ja kör den!)

Kollar man en hoj noga, så ser man rätt väl/snabbt hur mycket den gått om man inte bara kollar på plast & andra utbytbara delar!

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back