MR.duDe
hejhej
Känns som att jag har testat allt men den funkar fortfarande inte 
CDI-boxen vet jag att den funkar, har skaffat en ny. Tändspole har jag mätt enligt verkstadshandboken och det stämmer. Vet inte vad alla sakerna heter på svenska så jag skriver de engelska namnen som står i verkstadshandboken. Det jag har kollat och som verkar stämma efter vad som står är:
Clutch switch (upptäckte precis att den inte verkar funka, men det borde väl bara vara att koppla förbi kontakten i kopplingshandtaget?)
Har kopplat förbi dödaknappen
Starter relay
Ignitioncoil
Tändkabel/hatt/tändstift
Dioderna
Start auxiliary relay
Pulse generator
Ignition coil (pick up?)
Stator (generator?)
Vad finns det egentligen kvar att kolla? Det enda jag vet att jag itne har kollat ordentligt är att CDI-boxen får ström.I manualen står det "Does the ignitions power supply line (orange) carry battery voltage?" Är det 12v man ska få ut om man seriekopplar en voltmeter där då alltså?
Edit: Capitor/kondensator. Vad gör den? För den verkar vara trasig

CDI-boxen vet jag att den funkar, har skaffat en ny. Tändspole har jag mätt enligt verkstadshandboken och det stämmer. Vet inte vad alla sakerna heter på svenska så jag skriver de engelska namnen som står i verkstadshandboken. Det jag har kollat och som verkar stämma efter vad som står är:
Clutch switch (upptäckte precis att den inte verkar funka, men det borde väl bara vara att koppla förbi kontakten i kopplingshandtaget?)
Har kopplat förbi dödaknappen
Starter relay
Ignitioncoil
Tändkabel/hatt/tändstift
Dioderna
Start auxiliary relay
Pulse generator
Ignition coil (pick up?)
Stator (generator?)
Vad finns det egentligen kvar att kolla? Det enda jag vet att jag itne har kollat ordentligt är att CDI-boxen får ström.I manualen står det "Does the ignitions power supply line (orange) carry battery voltage?" Är det 12v man ska få ut om man seriekopplar en voltmeter där då alltså?
Edit: Capitor/kondensator. Vad gör den? För den verkar vara trasig

Last edited: