LC4: Startmotor snurrar ihop med motorn efter renovering

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Efter att jag monterade ihop motorn på min 640 så åker även startmotorn med runt när man kör. Motorn har varit helt isärplockad pga. renovering, så det finns en sannolikhet att det är jag som tabbat mig och vänt någon bricka åt fel håll vid monteringen.
Jag råkade även dra åt svänghjulet för hårt med mutterpicka så att allting blev stumt. Lossade dock på det efteråt och tog lös det, för att sedan dra dit det igen med betydligt mindre kraft. Jag gjorde inget med startmotordrevet då, vilket ligger bakom svänghjulet. Kan orsaken därmed vara att det har pressats in och hela tiden driver pga. det?

Jepp. Om du muttrade fast och det blev stumt så kan du nog räkna med att något låg i kläm tyvärr. Teoretiskt kan du dra fast svänghjulet hur hårt som helst (tills gängan ger upp/axeln går av) utan att det ska bli stumt.

Inte 100 på hur din motor ser ut men sitter startmotordrevet där bakom så är det såklart där felet ligger...

...bara isär med skiten... :)

/Fredde

du har ett freewheel bakom som kan vara ditt problem om jag förstått det rätt! Kolla det så lagrena osv på den är okej. Annars rekommenderar jag dig att regga dig på http://forum.soe.se där har jag fått grymt mycket hjälp :tummenupp

Problemet är att jag inte vet hur det ska se ut/kännas när drevet/n är korrekt monterat, så en hint vore inte fel.
Gjorde dock som du sa Hagis och la upp en likadan tråd på soe. :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!