Behöver lite hjälp.
Detta har hänt.
Bytte startmotor i somras eftersom kuggen var slut, den hoppade helt enkelt runt. Första kugghjulet gick sönder och tio kugg var borta. Det blev kvar lite metall som kortslöt statorn.
Så fram till första helgen i oktober har den fungerat. Efter detta har det strulat, köpte ny stator och monterade.
Efter detta har den inte startat.
Symptom: Den beter sig precis som när det inte är tillräckligt med kräm i batteriet. Den segar sig fram och displayen tappar spänning. Trycker jag in dekkompen snurrar den på.
vad har jag gjort:
1. Rengjort alla kontakter
2. Kontrollerat kablar.
3. Tagit isär startmotor, rengjort och testat funktionen.
4. Tagit bort batteriet och anslutit ett bilbatteri med startkablar
5. tagit bort alla andra strömkällor som ljus etc.
Jag får fortfarande inte motorn att snurra som den ska normalt med hjälp av startmotorn.
Vettiga tips mottages
/Sven
Detta har hänt.
Bytte startmotor i somras eftersom kuggen var slut, den hoppade helt enkelt runt. Första kugghjulet gick sönder och tio kugg var borta. Det blev kvar lite metall som kortslöt statorn.
Så fram till första helgen i oktober har den fungerat. Efter detta har det strulat, köpte ny stator och monterade.
Efter detta har den inte startat.
Symptom: Den beter sig precis som när det inte är tillräckligt med kräm i batteriet. Den segar sig fram och displayen tappar spänning. Trycker jag in dekkompen snurrar den på.
vad har jag gjort:
1. Rengjort alla kontakter
2. Kontrollerat kablar.
3. Tagit isär startmotor, rengjort och testat funktionen.
4. Tagit bort batteriet och anslutit ett bilbatteri med startkablar
5. tagit bort alla andra strömkällor som ljus etc.
Jag får fortfarande inte motorn att snurra som den ska normalt med hjälp av startmotorn.
Vettiga tips mottages
/Sven