LC4 SM hjul till EXC450 med "axle reduction kit"?

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Har precis skaffat LC4 SM hjul från en 2001 som ska monteras på en EXC450.
Då EXC har en hjulaxeldiameter på 26mm istället för LC4'ans 20 har jag skaffat ett "axle reduction kit" men i detta ingick bara en distans, är tanken att man ska använda grejen till LC4'ans hastighetsmätaren som distans på andra sidan?

Tack på förhand...
Mada

ska det inte vara två pluttar :va så lär du nog köpa en -02an axel oxå

Jaa............ de två hyslorna lägger du i dina "grövre" gaffelrör.......alltså för axeln, sedan skjuter du i en gammal axel som lirar med navet på dina gammla hjul..........

Tada :) :tummenupp
mada skrev:
Kittet ska vara till 20mm axel dvs från 2001.

Precis, men frågan var alltså varför det bara ingår en distans...
Tom Byron skrev:
Jaa............ de två hyslorna lägger du i dina "grövre" gaffelrör.......alltså för axeln, sedan skjuter du i en gammal axel som lirar med navet på dina gammla hjul..........

Tada :) :tummenupp

muppa tillbaka där du handlade å bläddra i hardpartskatalogen å peka å visa vad du SKA ha muhahahha :tummenupp

mada skrev:
Precis, men frågan var alltså varför det bara ingår en distans...

mada skrev:
Då EXC har en hjulaxeldiameter på 26mm istället för LC4'ans 20 har jag skaffat ett "axle reduction kit" men i detta ingick bara en distans, är tanken att man ska använda grejen till LC4'ans hastighetsmätaren som distans på andra sidan?

Tack på förhand...
Mada
Kul att det löste sig så att dom kom fram till slut,hoppas att du får dit dom så att du kan åka ut o busa lite i det fina påskvädret nu oxå. TILL ALLA ANDRA VILL JAG VARNA FÖR ATT ANVÄNDA BUSSGODS,JÄVLA LOTTERI.

mada skrev:

Tack på förhand...
Mada

KTM har en ersättningsdistans för hastighetsmätar drivningen
kostar ca 125:- partnr: 50309019100
(från 03 blev hastighetsmätaren digital)

Grejen till hastighetsmätaren fick användas som distans på andra sidan...tydligen finns en extra distans att köpa till om denna saknas alt man inte vill ha den...

ktmjacke skrev:
Kul att det löste sig så att dom kom fram till slut,hoppas att du får dit dom så att du kan åka ut o busa lite i det fina påskvädret nu oxå. TILL ALLA ANDRA VILL JAG VARNA FÖR ATT ANVÄNDA BUSSGODS,JÄVLA LOTTERI.

Axeln är för kort.. i alla fall på 660 för det är bredare mellan gaffelbenen.

Original framaxel till Honda SP1 verkar vara klockrent... dom hamnade bredvid varann i en låda i garaget idag och det såg ut att kunna funka perfekt!

/HW

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back