LC4 plast

Riders

Guest
Tjena.
Jag har en 02a 640 på gång men tycker plasten på denna modell ser för djävlig ut! Jag hitta en stylad 95a som jag tycker ser grymt mycke snyggare ut! Min fråga är om plasten på denna 95a (se bild) går att få på en 02a och i så fall, vart kan jag hitta denna plast till ett rimligt pris?
 

Bifogat

  • mål LC4.jpg
    mål LC4.jpg
    50.1 KB · Visningar: 171

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Tjena,

Jag har en annorlunda bakskärm som tar bort det fula lyset, ser ut som en crossskärm.
Eller egentligen två likadana (en ny och en beggad).
Även två svarta lackade orginalkylarvingar med oranga dekaler.
Är du intresserad kan jag skicka/ lägga upp några bilder ikväll.
/Nicklas
 

Riders

Guest
Nalken:
Absolut, mer än gärna! Jag meka lite i photoshop och tog bort själva nrplåtshållaren o lite skit runt i kring men det blir inte lika snyggt. Så absolut, skicka upp lite bilder :) För jag byter hoj nästa helg! Spikat!
Sportfräs:
Ja det är ju det som är frågan :) jag vill ha den plasten! Hojen är som jag förstått men jag kan fattat fel, så gott som helt ombyggd i plasten! Jag är inte en fantast på motarder, detta är min första så jag är novis!
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Är inte bilden en vanlig 620 ? (med lackad plast?)
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Dessa bör passa den lite nyare LC4:an.
Bakstänkan med dekaler är såklart beggad och den utan är oanvänd, alla grejor är i bra skick.
Jag personligen har aldrig sett någon liknande bakstänka i sverige.
Pm:a vid köp.
 

Bifogat

  • DSC00600.jpg
    DSC00600.jpg
    245.6 KB · Visningar: 74
  • DSC00601.jpg
    DSC00601.jpg
    237.3 KB · Visningar: 81
  • DSC00605.jpg
    DSC00605.jpg
    246.1 KB · Visningar: 54
  • DSC00606.jpg
    DSC00606.jpg
    244.2 KB · Visningar: 68

Riders

Guest
Negliance, ja den är från blocket! Jag mailade killen som har hojen men han vägrade svara så jag sket i att maila fler vändor utan vände mig hit istället :)
Men ja det är orginal plasten för 620 -95 som bara är omlackad! Och åter till frågan, passar dessa på en 02a 640?

Nalken: Drar ett pm lite senare i kväll när jag kommer hem och kan sitta i lugn o ro :)
 
Last edited:

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Nu verkar det finnas intresse från flera håll på min plast, Riders är trådskapare så han står först på listan, jag hör av mig till er andra i turordning.
@Riders
Såhär står det när jag försöker pm:a dig.
1. Riders har valt att inte ta emot PM eller att hans privilegier och / eller inställningar ej tillåter mottagning av PM. Du kan ej skicka detta meddelande.

Har du någon mailadress istället?
 

Riders

Guest
Nu verkar det finnas intresse från flera håll på min plast, Riders är trådskapare så han står först på listan, jag hör av mig till er andra i turordning.
@Riders
Såhär står det när jag försöker pm:a dig.
1. Riders har valt att inte ta emot PM eller att hans privilegier och / eller inställningar ej tillåter mottagning av PM. Du kan ej skicka detta meddelande.

Har du någon mailadress istället?

Skumt. Är inte så jävla haj på SH men absolut! hagis@riders.nu :yoparty visst är det rätt inställt?
 

Bifogat

  • Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    70.4 KB · Visningar: 72
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det sitter annan tank mm på 620/400 fram till -97. Vet ej hur bakramen är på dem men med tanke på att sidoskärmarna & bakskärmen inte är lika så lär det säkert inte vara samma passform heller. Kylarvingarna är anpassade till -98 tank utformning. Har lyckats vålda dit en 20 litertank ifrån en 620 -97 på min 625 -04 men det tog i lite vid kylaren men ändå.

Har också lite plast över när jag sålde min LC4. Kan skicka med ett par blinkers "ej orig, ej diod" nya i kartong.

http://forum.soe.se/showthread.php?t=42500&highlight=lc4
 

strömqvist

Unregisted User
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Hultsfred
Hoj
zx9r- TT 600- KTM 400
Ser ut som orginalplasten på min 400 supercomp -97a
som för övrigt är till salu
 

Bifogat

  • DSC01044.jpg
    DSC01044.jpg
    175.7 KB · Visningar: 59
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top