LC4 motor ljud, dags att klyva elr standardljud??

AndreeL

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2012
Hoj
KTM 620 SC
Vet inte om jag är känslig elr om det är vanligt att LC4 låter såhär.
Den har rullat ca 990mil o när ja serva den efter ja köpte den så va det lite små bitar på magnetpluggen.. vet att spån e vanlig men bitar? :S

Funderat på om det är ventilerna som låter men han e lätt startad förutom nån enstaka gång han jävlats, men kanske bäst att få ventilerna kollade när den ändå närmar sig 1000mil?

Är lite orolig att ljudet har med bitarna på pluggen o göra o man kanske borde klyva o kika innan det blir nåt värre :/

IMG_0383.jpg

Tacksam för svar

Jag tycker att det låter som ventilerna. Sen om det är justering eller något annat i toppen vet i fan

Är bitarna kopparfärgade? Solklart vevlager i sånna fall.

Men tycker de ser ut som vanlig metallfärg.... I vilket fall som helst så är något inte friskt när din magnetplugg ser ut sådär, jag hade klyvt direkt om det var min motor.

Ramlager skulle jag gissa på...

Riv direkt utan cylindern blir sönderrepad ännu mer.

Tycker det ser ut som den börjat äta lager. Vibrerar den mer också? Under all kritik att en motor rasar innan 1000 mil. Om du inte spenderat en god andel av dom på bakhjulet? Var ärlig mot dig själv nu.. :D

Det är för mycket spån på magneten så det är oroande.

Annars ett standardfel på alla ktm från 520-660 är att muttern till primärdrevet gängar upp sig en aning så primärdrevet skakar/skallrar = låter sådär. Kolla det ivf som helst! Man måste låsa denna mutter med starkaste locktite som finns och rengöra noga. Om den är lös ta lös den helt och kolla om något slitits onormalt på vevaxeln innan du skruvar fast den igen.

Det är för mycket spån på magneten så det är oroande.

Annars ett standardfel på alla ktm från 520-660 är att muttern till primärdrevet gängar upp sig en aning så primärdrevet skakar/skallrar = låter sådär. Kolla det ivf som helst! Man måste låsa denna mutter med starkaste locktite som finns och rengöra noga. Om den är lös ta lös den helt och kolla om något slitits onormalt på vevaxeln innan du skruvar fast den igen.

OT: Har inte sett dej här på ett tag, härligt att du e tebax =)... Fått ordning på Highlandern?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT