Nu vet jag inte hur klena/känsliga dessa apparater är, men endast 650 mil låter ju nästan som bedrägeri från fabrikens sida.
En SÅ dåligt konstruerad produkt borde ha säljförbud!
Och detta oavsett effektuttag osv.
Man hör ju om Husabergare som helrenoveras titt som tätt, och visst, det är väl bra osv, men man får en känsla av två saker:
1. Är ägare till stånkor hypokondriker? (nej, troligen inte, men serviceintensiteten är ibland talande då vissa halverar fabrikens rekommendationer)
2. Anger fabriken alldeles för små intervall för att tjäna grova pengar i andrahandsmarknaden? Man undrar, för om man säljer en konsumentprodukt som är känslig som spindelväv i storm, och ändå får kunderna att acceptera detta, ja då har marknadsförarna lyckats. (precis som ifallet HD...) Vad vet jag, men det kanske andas "race" att man måste helrenovera efter 50 h?
Jag tycker inte att man som konsument skall acceptera detta då driftskostnaderna på några få års sikt vida överstiger hojens inköpspris.
Att det kostar att ligga på topp, är EN sak. Men det måste inte kosta skjortan. Iaf inte för en som sagt, koknsumentprodukt som säljs till menigheten.
Hade det varit en "ready to race" fabrikare out of the box, då är det en anna sak.
Men kanske dessa hojar närmar sig detta stadium av prestanda?
ÅF lär iaf gnugga händerna.
Då kan du inte ha speciellt bra erfarengheter. Jag vet ett antal hojar som passerat 1000 och mer där till och där har det inte varit snack om renovering.
LC4:an borde klara 3000 mil galant om den sköts.
Det låter som en rimligare gissning. Det lilla jag har "jockat" i dessa och liknande motorer så finns inget som talar emot ditt påstående/gissning.