LC4 dör på lågvarv ibland

Fillifjonkan

Medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Honda 900
Den dör oftast när den är halvvarm eller varm och aldrig på högvarv, ofta kan den ta sig igen om man sparkar ner en växel Vart ska jag leta? Har tagit bort brytaren från stödet och haft isär förgasaren samt försökt leta kortslutningar så gott jag kunnat. Kan det vara tändspolen?

Ny/ gammal hoj, rengjort luftfiltret, bytt ljuddämpare, sågat upp luftburken mm.?
Frågorna är många... :)

Avgaset är öppet och det sitter en mikuni tm-gasare och luftburken är öppnad, luftfiltret är rengjort och tändstiftet nybytt. Det lustiga är att den går hur bra som helst och sen dör den bara, därför lutar jag åt att det kan vara nåt med det elektriska.

Kan rekommendera att kolla alla ventiler, kan lätt sätta igen. För att göra en dålig jämförelse (med det menat att det är en bil jmf med MC) hade en polare samma problem med sin bil och det var en ventil som hade satt igen. Kan vara värt att prova.

Jag såg den också, men hittade ingen kontakt som såg ut så, sen tog jag isär alla kontakter jag kunde hitta inklusive tändningslås, rengjorde och smörjde och nu verkade den funka under en kortare provtur igår.
Nu verkar det ha slutat regna så ikväll är jag antingen väldigt arg eller lite nöjd.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT