Lc4:a -95:a

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
Nyreggad här på forumet och har tänkt att köpa mig en motard att leka lite med till sommaren...

Har en lc4:a 620 95:a på gång och undrar om det är något att ha som första motard...BYtt det mesta på den,drivpaket,justerade ventiler,ny dekompwire,ny gummi mellanluftburk/förgasare, nya packningar i förgasaren m.m. m.m. Så den verkar iaf mycket fräsh.
Är det något att satsa på som hoj, hade tänkt mig lite bus och pendla till jobbet med. Går det att gasa upp den på bakhjulet på 2:an, finns det tillräckligt kräm i en sån??sitter D.A.M på den också...runt 55hk skulle det vara i den ungefär....

Tacksam för svar och erfarenheter om hojen!

Verkar ju bra!

Å är det 55 hk i den så är det inga problem att gasa upp den på 3:an tom! De där handlar mest om teknik!

Bamse79 skrev:
25...har inte råd att slänga upp 40-50 just nu på en nyare...
KTM LC4 620 verkar vara det billigaste vettiga alternativet på motard, det är min uppfattning åtminstonde om man inte vill ha en slö hoj.
Köp och allt ser bra ut :tummenupp priset kan jag inte uttala mig om.

Sålde min 620 supercomp 98a för 28k för 1 år sen inkl komplett motardkit.Va tvungen å sälja fort för att köpa en annan hoj men den affären sket sej, fan va jag ångrar mig :huvet

robbandalal skrev:
Sålde min 620 supercomp 98a för 28k för 1 år sen inkl komplett motardkit.Va tvungen å sälja fort för att köpa en annan hoj men den affären sket sej, fan va jag ångrar mig :huvet
du har ju husa nu, hur kan du möjligtvis ångra dig. :fatta! :pannkyss ;)

ja jo, det blir nog köp tror jag...

sitter motardhjul på den...fanns endurofälgar att köpa också, men jag är mest ute efter motard så det får nog bli utan de andra fälgarna...man måste ju köpa andra saker också...typ kläder och hjälm... :gnissla

Bamse79 skrev:
ja jo, det blir nog köp tror jag...

sitter motardhjul på den...fanns endurofälgar att köpa också, men jag är mest ute efter motard så det får nog bli utan de andra fälgarna...man måste ju köpa andra saker också...typ kläder och hjälm... :gnissla
spara inte in på skyddsutrustningen vad du än gör. :(

Bamse79 skrev:
AJ ! Jodu det lär ju ha bitit ganska bra eller!?
Händerna gillade inte att resa mot asfalten i 90 det var väl det värsta annars klarade jag mig rätt bra då jar rullade mestadels, lindriga skador och hjärnskakning. Andra vurpan blev en frontalkrock med bil, rekommenderar ingen att köra med goretex efter den vurpan. :hihi

philsson skrev:
Händerna gillade inte att resa mot asfalten i 90 det var väl det värsta annars klarade jag mig rätt bra då jar rullade mestadels, lindriga skador och hjärnskakning. Andra vurpan blev en frontalkrock med bil, rekommenderar ingen att köra med goretex efter den vurpan. :hihi

:gnissla ajdu...Nämen som sagt....tror att det blir ett köp!

Bamse79 skrev:
:gnissla ajdu...Nämen som sagt....tror att det blir ett köp!
Köp och hoppas på att sesongen börjar snart :tummenupp
Annars är ju endurohjulen rätt kul såhär års, och på sommaren också för den delen.

philsson skrev:
Köp och hoppas på att sesongen börjar snart :tummenupp
Annars är ju endurohjulen rätt kul såhär års, och på sommaren också för den delen.

Jo iofs...vore kul med hela hjuluppsättningen, motard,enduro och vinterdäck...Får se om man inte tar dom också.... :va

Back