fox9racing
Ny medlem
- Gick med
- 9 Apr 2004
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- Yamaha DT 125 LC -82, Cagiva V Raptor 1000 -00, KTM LC4 640 SM -03
Tjena köpte en KTM LC4 -99 för två veckor sen.
Har bytt olja på den fyra gånger nu och varje gång har oljat blivit grön-vit skummig som nån typ av sköldpaddsoppa.
Utom en gång då jag bytte olja och körde nån mil och bytte olja sen direkt, då var oljan helt normal (som på brosans -02) men sen så fick hojen stå en tre dagar och sen såg oljan förjävlig ut igen.
Antar att den läcker in kylarvatten när den är kall och står still. Är det bara plocka isär motorn och hoppas att topplockspackningen har pajat eller kan det vara så jävligt att det har blivit nån spricka i topplocket eller cylindern som det läcker ifrån?
Packningarna på motorn ser nya ut, den verkar varit öppnad tidigare, hojen har gått 1600 mil.
Nån som har några tips på vad som har hänt och vad jag kan göra?
Har bytt olja på den fyra gånger nu och varje gång har oljat blivit grön-vit skummig som nån typ av sköldpaddsoppa.

Utom en gång då jag bytte olja och körde nån mil och bytte olja sen direkt, då var oljan helt normal (som på brosans -02) men sen så fick hojen stå en tre dagar och sen såg oljan förjävlig ut igen.
Antar att den läcker in kylarvatten när den är kall och står still. Är det bara plocka isär motorn och hoppas att topplockspackningen har pajat eller kan det vara så jävligt att det har blivit nån spricka i topplocket eller cylindern som det läcker ifrån?

Packningarna på motorn ser nya ut, den verkar varit öppnad tidigare, hojen har gått 1600 mil.
Nån som har några tips på vad som har hänt och vad jag kan göra?
