Lc4 620 -95

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Hej

Jag har lite undringar om ktm Lc4 620 -95..

Har hittat en på blocket: http://www.blocket.se/vi/15965972.htm?ca=19_s

Undrar hur långa service intervallerna är och om det är en sån hojj som har mycket barndoms sjuktdomar så den kommer gå sönder stup i kvarten?

Går den att strypa till 25kw? Har hört något om att det inte går på -05 och nyare men man vet ju inte hur sant det är..

Kommer inte ihåg om det var -95 eller -96 som fick dubbla oljepumpar. Visst har man koll på grejerna så håller de men just de äldre KTM motorerna brukar ha en något sämre livslängd. Skulle kolla mer på -98/99 & nyare även om denna var billig.

Har ganska begränsad budget eftersom jag är student..
Behöver inte det värsta eftersom jag ännu ska ta kortet...

Tror de var 97 som dem fick dubbla oljepumpar iaf hade inte min 400 LC4 96a inte mer än en. Men har kört den hårt (både motard o enduro) ca 1000mil utan att behöva byta annat än slitage delar.
Men visst de e ju alltid en chansning att köpa lite äldre hojar.

service intervallerna på EGS är olja o filter och ventilspel 500mil (har aldrig behövd ställa ventilerna)
service intervallerna på SX, SC, RXC är olja o filter vid 250mil eller 25 timmar och ventilspel vid 500mil.

(Service intervallerna e tagna från en 96a med en oljepump så de borde va samma som på 95an)

det lät ju faktiskt lovande...
Vad tänker du på när du säger slitage delar typ lager och sådant eller äre kolv också?

det lät ju faktiskt lovande...
Vad tänker du på när du säger slitage delar typ lager och sådant eller äre kolv också?

inga slitage delar i motorn utan menade allmänt som vajrar o sånt smått. Öppnade aldrig motorn utom de små luckorna på ventilkåpan för att kolla ventilspelet. Körde med den motorn i ca 1,5år och i höstas så bytade jag till en 620 -97 motor.