Lc4 620 -95

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Hej

Jag har lite undringar om ktm Lc4 620 -95..

Har hittat en på blocket: http://www.blocket.se/vi/15965972.htm?ca=19_s

Undrar hur långa service intervallerna är och om det är en sån hojj som har mycket barndoms sjuktdomar så den kommer gå sönder stup i kvarten?

Går den att strypa till 25kw? Har hört något om att det inte går på -05 och nyare men man vet ju inte hur sant det är..

Kommer inte ihåg om det var -95 eller -96 som fick dubbla oljepumpar. Visst har man koll på grejerna så håller de men just de äldre KTM motorerna brukar ha en något sämre livslängd. Skulle kolla mer på -98/99 & nyare även om denna var billig.

Har ganska begränsad budget eftersom jag är student..
Behöver inte det värsta eftersom jag ännu ska ta kortet...

Tror de var 97 som dem fick dubbla oljepumpar iaf hade inte min 400 LC4 96a inte mer än en. Men har kört den hårt (både motard o enduro) ca 1000mil utan att behöva byta annat än slitage delar.
Men visst de e ju alltid en chansning att köpa lite äldre hojar.

service intervallerna på EGS är olja o filter och ventilspel 500mil (har aldrig behövd ställa ventilerna)
service intervallerna på SX, SC, RXC är olja o filter vid 250mil eller 25 timmar och ventilspel vid 500mil.

(Service intervallerna e tagna från en 96a med en oljepump så de borde va samma som på 95an)

det lät ju faktiskt lovande...
Vad tänker du på när du säger slitage delar typ lager och sådant eller äre kolv också?

det lät ju faktiskt lovande...
Vad tänker du på när du säger slitage delar typ lager och sådant eller äre kolv också?

inga slitage delar i motorn utan menade allmänt som vajrar o sånt smått. Öppnade aldrig motorn utom de små luckorna på ventilkåpan för att kolla ventilspelet. Körde med den motorn i ca 1,5år och i höstas så bytade jag till en 620 -97 motor.

Började plocka isär 400 motorn för några veckor sen för att se hur den såg ut och de ända slitna jag har hittat hittills var kopplingen. inte så konstigt då jag tror att den motorn gått ca 3000mil.
Fast de kan ju va så att 400motorn är lite tåligare eftersom de e samma grejor i motorn men lägre vrid och effekt

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back