Lazer daytona maya

Det där var billigt!
Kör andra säsongen med min Maya. Fodret har töjt sig rätt mkt i hjälmen, vilket ökat vägljudet markant. Satt perfekt slimmad från början.
Annars är det väl kanske att ventilationen är lite i underkant. Kör man med pinnlock spelar det mindre roll, men byter du ut mot ett visir utan så vill det gärna imma igen om man inte håller bra tempo.

Okej tack, har lite dåligt med tid att testa eftersom jag jobbar och n'r jag inte gör de så
hinner jag inte fara via sverige. Har du provat Shoei XR-1100? Passar den ditt huvud :)?

Känns som ett väldigt bra val då hojen, körkorten, utrustning, m.m. blir dryga 70.000.
Så där man kan dra in utan att förlora på det är de väl bra (y)

Okej tack, har lite dåligt med tid att testa eftersom jag jobbar och n'r jag inte gör de så
hinner jag inte fara via sverige. Har du provat Shoei XR-1100? Passar den ditt huvud :)?

Känns som ett väldigt bra val då hojen, körkorten, utrustning, m.m. blir dryga 70.000.
Så där man kan dra in utan att förlora på det är de väl bra (y)

Nu minns jag inte om det var XR-1000 eller XR-1100 som jag testat. Men de Shoeihjälmar jag har provat har suttit rätt bra på mig. Dock tyckte jag att Lazern satt lite bättre.
Tipset är dock att prova innan du köper. I högre hastigheter och när man väl går i backen så vill man gärna att hjälmen sitter som den ska:)

Min erfarenhet är att Shoei och Lazer är ganska lika i passformen, de är de enda hjälmarna som sitter bra på mig iaf.

Arai t ex går bara inte.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...