Ronny A
Skogstomte
- Gick med
- 24 Jul 2007
- Hoj
- Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Nu börjar jag få lätt huvudbry på maskinen.
började med att startmotorn inte ville kugga i som den skulle..trodde att det hade med lite halvtaskigt batteri att göra,så laddade upp det,då funkade starten.
Ett par dar senare var det samma resa igen,köpte då ett nytt batteri,men ikke-samma fel.
Hade det vart en bil så hade jag skyllt på trasig solenoid,men nu står jag mer handfallen.
Tog en runda idag,efter ett oljebyte och fick ytterligare ett lattjo elproblem.
Neutrallampan började blinka först lite svagt,för att sedan tända sej konstant...under färd.
Vad vara detta,jag gissar på att båda problemena härrör från samma felkälla...taskig jord nånstans?
nån som har var med om liknande jox på en lc4:a??
Tacksam för hjälp
började med att startmotorn inte ville kugga i som den skulle..trodde att det hade med lite halvtaskigt batteri att göra,så laddade upp det,då funkade starten.
Ett par dar senare var det samma resa igen,köpte då ett nytt batteri,men ikke-samma fel.
Hade det vart en bil så hade jag skyllt på trasig solenoid,men nu står jag mer handfallen.
Tog en runda idag,efter ett oljebyte och fick ytterligare ett lattjo elproblem.
Neutrallampan började blinka först lite svagt,för att sedan tända sej konstant...under färd.
Vad vara detta,jag gissar på att båda problemena härrör från samma felkälla...taskig jord nånstans?
nån som har var med om liknande jox på en lc4:a??
Tacksam för hjälp