Lastbils åkare dom e för goa

gulingen

Börjar få upp den
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
en vit blå
Gör som jag brukar vid stig center motet när det är kö vid stopp ljusen upp till E6 an sö .Det enda som jag gjorde idag var att jag körde förbi dom på vänster sida:Kan väl säga att jag trångde mig emellan lite men det var ju kö
så det rullade inte.Precis innan röd ljuset så slank jag emellan en lastbil o personbil påvä sida det var ju kö så jag tänkte här slinker jag in.
Eftersom man inte hör så bra när man har hjälmen på så tog det ett par sekunder innan jag fattade att lastbils chauffören(åkaren Jag vet vem han är)
hade börjat skälla på mig jag hörde orden (inte ha körkort) jag vände mig bara om och gav han fingret såg att han blev ännu förbannad.
Såg i min förvånning att han hade ringt min mobil ung 5 min efter insidenten och gav mig en riktig utskällning att nu fattar jag varför så många kör ihjäl sig
plus en massa andra om att så där gör du inte på vinter bla bla bla
Kan ju hålla med att det var ju inte den bästa sättet att gå förbi i kön men det var ju så trångt då så jag kom inte in mellan bilarna som jag brukar

Och det drabbade inte han.Han stog ju stilla(Han är ett röv hål innan är våran kund på jobbet)

Så för att han är ett rövhål och du trängde dig in framför honom i kön så är lastbilschaffisar dumma i huvudet? :dummer

Försök undvika att utmana ödet istället, Motorcyklar ser man fan inte bra ifrån en lastbilshytt ska du veta!

Den där bus-bosse är en go lastbilschaffis!!!
Akta dig för honom, han retar upp sig på alla trafikanter!

Mikko: Jag vet inte om jag såg att det stod något om "dumma i huvudet", men det stod något om att de är "för goa" :)

Alla har vi vår egen förmåga att läsa mellan raderna :näsblod

Osökt kommer jag att tänka på busschaufförerna i Malmö. Jag har en känsla av att de startat ett krig mot övriga i Malmötrafiken. De kör som de själv tycker, stannar inte vid övergångställe, lämnar ej företräde trots att reglerna säger att de ska, byter fil utan att ta hänsyn till att det finns fordon i filen de ska in i. Otaliga gånger har jag blivit tvungen att tvärbromsa för att undvika att bli prejad av en Malmöbuss.
Det går inte att komma ifrån att lokaltrafiken fungerade bättre i alla avseenden innan diverse lycksökande företag började ta hem avtalen.

Otaliga gånger har jag blivit tvungen att tvärbromsa för att undvika att bli prejad av en Malmöbuss.

Var den grön?

På sätt och vis kan jag förstå busschaufförerna. De utsätter nog inte med avsikt medtrafikanterna för fara, men en buss har sina begränsningar.
Det är svårt att ha perfekt uppsikt. Du ser dåligt bakåt, backspeglarna på en stadsbuss sitter dumt till relativt a-stolpen så du måste vrida och vända på huvudet för att se spegeln, och det är inte helt lätt att köra ut från en hållplats med en buss som är seg i starten då trafiken hinner förändras.

Det är som med bilar som håller laglig hastighet på motorvägen, tittar i spegeln, blinkar kör om, och plötsligt har han en mc med för hög fart uppkörd i bagagen som inte fanns bakom en kvarts sekund innan omkörningen påbörjades.

Du får ursäkta mig, men jag tror inte att chaufförerna är det största problemet, de är väl måna om att behålla sitt jobb genom att försöka att inte krocka, och ändå hålla tiderna. Jag tror det är problem med trafiksituationen i övrigt, för högt tempo inne i städerna. Fler bussfiler skulle nog göra susen.
(vilket det börjar bli gott om inne i göteborgs centrum på senare år)

Nej, jag kör inte buss, men har jobbat ett par år inom bussindustrin och kört en hel del buss.

Var den grön?

På sätt och vis kan jag förstå busschaufförerna. De utsätter nog inte med avsikt medtrafikanterna för fara, men en buss har sina begränsningar.
Det är svårt att ha perfekt uppsikt. Du ser dåligt bakåt, backspeglarna på en stadsbuss sitter dumt till relativt a-stolpen så du måste vrida och vända på huvudet för att se spegeln, och det är inte helt lätt att köra ut från en hållplats med en buss som är seg i starten då trafiken hinner förändras.

Det är som med bilar som håller laglig hastighet på motorvägen, tittar i spegeln, blinkar kör om, och plötsligt har han en mc med för hög fart uppkörd i bagagen som inte fanns bakom en kvarts sekund innan omkörningen påbörjades.

Du får ursäkta mig, men jag tror inte att chaufförerna är det största problemet, de är väl måna om att behålla sitt jobb genom att försöka att inte krocka, och ändå hålla tiderna. Jag tror det är problem med trafiksituationen i övrigt, för högt tempo inne i städerna. Fler bussfiler skulle nog göra susen.
(vilket det börjar bli gott om inne i göteborgs centrum på senare år)

Nej, jag kör inte buss, men har jobbat ett par år inom bussindustrin och kört en hel del buss.

Jag skulle gärna hoppas att det är som du säger men dessvärre tror jag inte det. Många som jobbar som busschaufförer i Malmö nu är riktiga rötägg.

Jobbar som lastbilsmek så jag vet precis hur dom ser .Åkarn isig känner jag OCH han har inte alla hemma.Och eftersom jag smet förbi på vä-sida så såg han mig myvket väl

Å sen en gång änna så när jag svängde blev det rött ljus för FAN! Men jag vann så fan.

Osökt kommer jag att tänka på busschaufförerna i Malmö. Jag har en känsla av att de startat ett krig mot övriga i Malmötrafiken. De kör som de själv tycker, stannar inte vid övergångställe, lämnar ej företräde trots att reglerna säger att de ska, byter fil utan att ta hänsyn till att det finns fordon i filen de ska in i. Otaliga gånger har jag blivit tvungen att tvärbromsa för att undvika att bli prejad av en Malmöbuss.
Det går inte att komma ifrån att lokaltrafiken fungerade bättre i alla avseenden innan diverse lycksökande företag började ta hem avtalen.

Har du testat att köra om en västtrafik buss?? gör inte det jag blev fysiskt nerprejad i diket med bilen o hojen bak på släp bara för att idioten inte ville att jag skulle köra om.....

Kan tala om att "jobbarbyx folket" inte heller e så jävla roliga...:näsblod

Nu kan ja ju inte se vad problemet är precis som du i sitationen är...
men något har DU juh gjort som retat upp han, kanske fick du all veckans skit helt obefogat eller så va de du som va den stora skiten...

kör själv lastbil å släp om dagarna å ser tyvärr massa folk som borde lämna in sina körkort te kolektivkort, där me säger ja inte att ja e fel fri...
nånstans så måste vi ju samsas i trafiken... olyckor lär ju tyvärr inte kunna undgås hur mycke vi vill förrens vi får bort den mänskliga faktorn.
ja kan många ggr va den ni svär åt.. utan tvekan. för som naturlagen säger, STÖRST går först även om de inte e rätt.

men precis om han så vill man inte ha ihjäl en människa, å lastbil VS Mc = dåliga odds...
att dra alla över en kant så e lite kasst...

(massa fylle snack:tungan)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!