Lastbil vs sporthoj?

  • Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date
Ja, nu behöver ju inte en trailerdragare starta på ettan utan trailer, men det är ju ändå helt omöjligt. Det sätter jag min hoj på! :D
 
Snarare han har ca 4 gånger mer effekte en vad min hoj har :D men min väger ca 19 gånger mindre en hans lastbil om den väger 2 ton säjer vi så jag har ju stort försprång i effekt/vikt:D

jojo, fast jag syftade på att den hade 1100 bhp å den som lastbilschaffisen sa skulle dra en sporthoj skulle ha 500 ;)
 
jojo, fast jag syftade på att den hade 1100 bhp å den som lastbilschaffisen sa skulle dra en sporthoj skulle ha 500 ;)

skule kvittat om de vart en dragster lasbil på 1100hk.

Tror ändå tillomed mitt bygge skule klara av han på max 100meter.

Å då skule han haft ca 10gånger mer effekt en mig ju :D

Skildnaden på en dragster lasbil o en vanlig, e växselådan e till för race med powerglide o max 3-8 växslar som skjuts i efter som varvet ökar, o då kanske dom skule haft en liten fördel, tar man e vanlig lastbil med 2000Nm så kan man utnytja vridet o starta på 1an på högväxsel o slänga i snabbt 2an altefter som varvet ökar, men de e fasligt växsland på en vanlig lasbil en vad en dragster låda e till för.

Kanske om han hade haft 1500hk/4500nm med slicks o powerglide så skule jag börja fundera på saken att han kommer ha ett fruktansvärt övertag i både effekt/grepp/växslingarna, men de som e stort minus e tyngden.
 
Last edited:
Haha! Du skulle ha slagit vad!
Lastbilar är inte direkt gjorda för att acca fort.
Den jag kör (visserligen en 420) väger ca 12 ton utan last.
Vridet däremot ligger strax över 2000 nm.
Håller med föregående talare. Dom ska dra tunga saker, inte gå fort!
Känns som att innan lastbilen knappt hunnit upp på högregistret så
har sporthojen passerat 100km/h rätt kvickt!
Med andra ord: INTE EN CHANS I HELVETET! :D
Leta upp kusken och dubbla summan!
(Jag förväntar mig sedan 10% på detta) Deal? :tungan
Hehe... Det känns som att alla som är på att jag ska både anta och dubbla summan borde ha en del av kakan då. Men jag ska höra med honom nästa gång om vi ska göra slag av saken...:D
 
Hehe... Det känns som att alla som är på att jag ska både anta och dubbla summan borde ha en del av kakan då. Men jag ska höra med honom nästa gång om vi ska göra slag av saken...:D

Låt någon snubbe klocka din hoj på 0-100meter så får du se själv hur lång tid de tar, utan problem borde du klara på under 4sek om du får i växslarna rätt o med en bra start :tummenupp

Tillomed jag klarade 3.4sek med spin på 1-2an, undra vad de tar utan spin då :)
 
tsss. den nissen är antingen mytoman eller obota korkad!
med tanke på ljuden som v-lådan i lastbil gör vid snabbväxling så vill jag hemskt gärna veta hur han tänkt att dunka i växlarna:tungan
 
Last edited:
3151706 Jo, men ni vet ju hur hjärnan processerar när man är full. Inte alls, det vill säga... Ska se om erbjudandet står kvar nästa gång jag träffar honom. Det som gjorde mig osäker var att han var så ini helvetes säker på sin sak. Det kändes som han gjorde ett sånt där Jedi-mind-trick.
Det kallas att bluffa :D
 
Jag tycker jag känner igen denna myt om att dragare skall förvandlas till kompletta fartmonster bara de slipper släpet, och det kan väl vara ganska lätt att få för sig egentligen om man besitter ringa kunskap om vikt/effektförhållandens betydelse för accelerationen. Jo men eftersom de drar sådana gigantiska tyngder, så borde de försvinna i ett moln av damm likt nån jävla kåt hingst över vårängarna, bara någon lossar lite på spännena.

/perris
 
:D För helvete karl. :D



Spinner din hoj när du accelerar max från stillastånde?


P.S. Fet zatzy-varning på denna tråden. :hihi
Inte, heller. Hoppas det var en retorisk fråga. Tråden handlar nog mest om min okunskap om hur en lastbil med 20 gånger mer vrid kommer iväg från noll till hundra meter jämfört med en hoj. Ifall det undgått dig...:mad:

Jag tycker jag känner igen denna myt om att dragare skall förvandlas till kompletta fartmonster bara de slipper släpet, och det kan väl vara ganska lätt att få för sig egentligen om man besitter ringa kunskap om vikt/effektförhållandens betydelse för accelerationen. Jo men eftersom de drar sådana gigantiska tyngder, så borde de försvinna i ett moln av damm likt nån jävla kåt hingst över vårängarna, bara någon lossar lite på spännena.

/perris
SANT! För en gångs skull kan jag säga att jag är stolt över min okunskap att kunna så lite som möjligt om fordon som körs av bönder med flanellskjortor och tofflor av kohud!
 
Last edited:
Inte, heller. Hoppas det var en retorisk fråga.

Precis. Mer grepp än att det inte spinner går inte att få i denna situationen. Right? Alltså, varför fick du för dig att trückern skulle ha mer grepp än dig?


Jag tror fan inte långpanna skulle hinna halvvägs ens innan du hade korsat snöret..
 
tsss. den nissen är antingen mytoman eller obota korkad!
med tanke på ljuden som v-lådan i lastbil gör vid snabbväxling så vill jag hemskt gärna veta hur han tänkt att dunka i växlarna:tungan


Hade jag oxå velat höra!
Jag hade tagit vadet med en gång!
Du har till och med tid att plocka blommor innan han hunnit dra igång sin 500 hästare!
Han har inte en suck! kanske med ett försprång på 80 meter men annars, nääää!
 
Hade jag oxå velat höra!
Jag hade tagit vadet med en gång!
Du har till och med tid att plocka blommor innan han hunnit dra igång sin 500 hästare!
Han har inte en suck! kanske med ett försprång på 80 meter men annars, nääää!

word!
 
En lastbil väger ganska mycket.
Du skulle ha slagit vad.

de är skillnad på lastbil och tailer dragare :)

de är trailer dragare som kör dollysläp. lastbil har skåp.

Lastbil
lastbil.gif


Trailer Dragare (Dolly släp)
ref-bil207.jpg
 
Är det någon fjung i en trailerdragare (notering: ett ord) då?
Vad gör de 0-100 km/h? En eftermiddag?

Låt oss anta att föraren har solen i ryggen, är pinkinödig och är sen hem till frugan.
 
Back
Top