Laservarnare?

LO_R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -99
Tänkte skaffa mig en laservarnare att använda i bilen, men vilken modell bör man titta efter? Har kollat lite påp blocket och liknande men det finns ju en hel del olika märken och modeller, vad rekomenderas? Vilka finesser bör den ha?

/L-O

LO_R1 skrev:
Tänkte skaffa mig en laservarnare att använda i bilen, men vilken modell bör man titta efter? Har kollat lite påp blocket och liknande men det finns ju en hel del olika märken och modeller, vad rekomenderas? Vilka finesser bör den ha?

/L-O

Oj, det finns en hel uppsjö av dom där... Jag köpte själv från England, en som har fungerat helt superb... kolla fram för allt räckvidden innan den börjar larma, visa har bara 500 m lr mindre och då blir det lite svettigt om man kör liiite för fort . Annars så har jag nog tyvärr inte fler tips... bara att önska lycka till...

//Rocco

LO_R1 skrev:

/L-O

Har en som funkar klockrent både för laser och radar (kameror). Har ögon både bakåt och framåt. Kommer inte ihåg vilket märke det är och den ligger i bilen. Kan kolla det tills imorn, hörde att du skulle upp och tjacka nya wheels :yoparty

Har en kompis som säljer några som han importerat.
Denna fångar upp strålning ca 1 Km innan och kollar åt alla håll.
Märket är Cobra.
Pris 1000 tror jag han pratade om.
Hör av dig om du är intreserad så kan jag se om han har några kvar.

Solid snake skrev:
Är det lagligt med en såndär sak? :va

Nä det är det inte, men det är väl bara att slänga in den i handskfacket när det behövs. Sitter den synlig om du blir stoppad lär du bli av med den...

The Ace skrev:
Har en kompis som säljer några som han importerat.
Denna fångar upp strålning ca 1 Km innan och kollar åt alla håll.
Märket är Cobra.
Pris 1000 tror jag han pratade om.
Hör av dig om du är intreserad så kan jag se om han har några kvar.

Om det är en bra modell är det ett jäkligt reko pris får jag nog säga..

Valentine One heter den bästa på marknaden .... lite väl dyr kanske ......men jag har sparat lappen 4ggr på den ...den tar 360 grader .....och 1 km framåt .... vilket jag vet ´med säkerhet! och har även fått bäst i test ett antal år ......

sök på google på Valentine One ...så bör du hitta ....

lars m1000r skrev:
Valentine One heter den bästa på marknaden .... lite väl dyr kanske ......men jag har sparat lappen 4ggr på den ...den tar 360 grader .....och 1 km framåt .... vilket jag vet ´med säkerhet! och har även fått bäst i test ett antal år ......

sök på google på Valentine One ...så bör du hitta ....

Verkade ju jäkligt bra. Men sjukt dyr..

Laservarnare

Alla modeller från de kända märkena fungerar utmärkt. Det spelar ingen roll ifall de kostar 500 eller 1500 kr. Tro mig jag har provat...
Radarn i kameraskåpen larmar varnarna för i mkt god tid men mer än 95% av skåpen är tomma. Laserkontrollerna är knivigare eftersom varnaren självklart inte kan känna av fartkontrollen om inte "laserpistolen" används.

twinspark skrev:
Alla modeller från de kända märkena fungerar utmärkt. Det spelar ingen roll ifall de kostar 500 eller 1500 kr. Tro mig jag har provat...
Radarn i kameraskåpen larmar varnarna för i mkt god tid men mer än 95% av skåpen är tomma. Laserkontrollerna är knivigare eftersom varnaren självklart inte kan känna av fartkontrollen om inte "laserpistolen" används.
Vilka e dom kända märkena då?

UltraMarine skrev:
Kruxet är att när laservarnaren väl varnar så är mätningen redan klar...

Är du alltid ensam på vägarna?
Du tror inte att dom kan mäta på nån annan innan? Man kan naturligtvis inte räkna med att vara skyddad till 100%...

Gixxer-Anders skrev:
Verkade ju jäkligt bra. Men sjukt dyr..

Ja i europa ja, men dollarn är låg just nu... 400 dollar på www.valentine1.com. :tummenupp

Gruppköp... :D

(Ja, jag vet att de är olagliga. Inga moralkakor nu va.)

Ja en Valentine One ligger en hel del utanför min budget men en whistler eller cobra verkar ju överkommlig.

Finns det någon som kan passa på att förklara för en novis exakt hur ett kameraskåp funkar och hur "säker" är man mot just kameraskåpen med en sån här mackapär?

LO_R1 skrev:
Finns det någon som kan passa på att förklara för en novis exakt hur ett kameraskåp funkar och hur "säker" är man mot just kameraskåpen med en sån här mackapär?

Om jag inte är helt felinformerad levereras skåpen av Sensys Traffic AB:
http://www.sensystraffic.se/

Informationsblad för kameraskåp:
http://www.sensystraffic.se/LitiumDokument20/GetDocument.asp?archive=1&directory=14&document=85

Framgår visserligen inte exakt hur systemet fungerar, men hastigheten mäts i alla fall mha radar. (Som jag sa igår :tungan )

Sitt inte framför skärmen där nu utan sparka lite på syrran istället så gör lite nytta (ja, jag vet att det är en näst omöjlig uppgift) :hihi

Förresten, vi lyckades med alla avfarter igår, inte en enda felkörning!

Gixxer-Anders skrev:
Om jag inte är helt felinformerad levereras skåpen av Sensys Traffic AB:
http://www.sensystraffic.se/

Informationsblad för kameraskåp:
http://www.sensystraffic.se/LitiumDokument20/GetDocument.asp?archive=1&directory=14&document=85

Framgår visserligen inte exakt hur systemet fungerar, men hastigheten mäts i alla fall mha radar. (Som jag sa igår :tungan )

LO_R1 skrev:
Sitt inte framför skärmen där nu utan sparka lite på syrran istället så gör lite nytta (ja, jag vet att det är en näst omöjlig uppgift) :hihi

Förresten, vi lyckades med alla avfarter igår, inte en enda felkörning!

:lol Jag har tyvärr det tveksamma nöjet att jobba idag. Tur att det finns internet.. Ni hittar ju kungligt här uppe nu.

Borde inte du vara ute och flytta nu? Dirigera de andra vad som ska bäras, och på vilket sätt. Leda och fördela arbetet, peka med hela armen etc. :fatta!

För att vara lite On Topic: Jag har en Whistler. Funkar helt okej.

"Arbete ger hälsa och välgång samt förhindra månget tillfälle till synd" .....att jobba suger helt enkelt.....

Flytten inleds nog på torsdag efter besiktningen. Funderar allvarligt på att skaffa en sån där megafon bara för att styrka min roll som flyttövervakare en smula.

Tur förresten att man har kombi nu när man ska flytta :D

Kanske kunde passa att :tomten har med sig en Laservarnare, säkert en sån där pryl som föräldrar lätt inser att man behöver.......

Gixxer-Anders skrev:
:lol Jag har tyvärr det tveksamma nöjet att jobba idag. Tur att det finns internet.. Ni hittar ju kungligt här uppe nu.

Borde inte du vara ute och flytta nu? Dirigera de andra vad som ska bäras, och på vilket sätt. Leda och fördela arbetet, peka med hela armen etc. :fatta!

För att vara lite On Topic: Jag har en Whistler. Funkar helt okej.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back