Laservarnare

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Vet att frågan varit upp tidigare. Jag har letat men kan fan inte hitta här på sporthoj.

Någon som har länk till en sida som säljer laservarnare via nätet och inte har några problem att ev. frakta över Atlanten?

Marsipulami skrev:
Vet att frågan varit upp tidigare. Jag har letat men kan fan inte hitta här på sporthoj.

Någon som har länk till en sida som säljer laservarnare via nätet och inte har några problem att ev. frakta över Atlanten?
sök på laservarnare på altavista finns en del i usa, vet att det kan bli lite strul med att vissa företag blir lite skraja med att skicka till sverige. Det är bara att maila o fråga dem!

Det är ju bara det att när den varnat så har dom ju mätt hastigheten...

DisqoBizkit skrev:
Det är ju bara det att när den varnat så har dom ju mätt hastigheten...

Både ja och nej.... För den varnar innan också. Oftast så har du bilar framför dig och när de stjuter på ett par bilar framför dig så varnar laservarnaren och då hinner man bromsa.

Åkte med när min polare körde och han har en Cobra laservarnare och den varnade som jag nämnde ovan.

sportarn skrev:
sök på laservarnare på altavista finns en del i usa, vet att det kan bli lite strul med att vissa företag blir lite skraja med att skicka till sverige. Det är bara att maila o fråga dem!

Har beställt från www.RadarJammerTechnology.com och där är det inga problem att skicka till Sverige. Det var bara lite dyr frakt annars var det okej. Ringde som sagt och pratade med dem så jag fick reda på hur det låg till. Tar ca 1 vecka så har man prylarna.

Marsipulami skrev:
Både ja och nej.... För den varnar innan också. Oftast så har du bilar framför dig och när de stjuter på ett par bilar framför dig så varnar laservarnaren och då hinner man bromsa.

Åkte med när min polare körde och han har en Cobra laservarnare och den varnade som jag nämnde ovan.

Det bästa är en kombinerad störare/varnare. annars kan det bli skit om du är ensam på vägen...

Se till att störaren slår av automatiskt efter den har varnat. Får inte snuten sin mätning så vinkar de in dig ändå och river ned hojen/bilen...

/

Har för mig att man kunda sätta fast något i grillen (eller liknande) som stör deras radar, har för mig att det var nån liten skit sak man kan köpa i princip var som helst.

Störare kan man inte slå av så vidare man inte sätter en strömbrytare på den i bilen. Men delarna sitter kvar innanför grillen, och vet polisen om detta så vet de var de ska leta.

Har störare i låda och varnare kommer med posten inom 1 vecka. Beställde via www.RadarJammerTechnology.com.

Bifogat

• laservarnare.jpg
    laservarnare.jpg
    6.6 KB · Visningar: 90
Någon som testat "garageportsöppnaren" som råkar störa polisens laser? Det är en lite låda med ca 6-8st vita lysdioder som man sätter under nummerplåten. När polisen mäter får de inget resultat, dom hittar självklart störaren - men den har man ju till att öppna garaget! Då är det hela med andra ord lagligt! Vet dock inte om den verkligen fungerar! Men förr eller senare får man väl veta det...

Marsipulami skrev:
Störare kan man inte slå av så vidare man inte sätter en strömbrytare på den i bilen. Men delarna sitter kvar innanför grillen, och vet polisen om detta så vet de var de ska leta.

Har störare i låda och varnare kommer med posten inom 1 vecka. Beställde via www.RadarJammerTechnology.com.

Finns kombinerade störare/varnare där störaren slår av automatiskt några sekunder efter den har upptäckt en laserpistol. Detta för att du skall få tid till att bromsa ned hastigheten. Och för att Polisen skall få sin mätning, så att de inte börjar rota efter din störare...

/

Cujo skrev:
Finns kombinerade störare/varnare där störaren slår av automatiskt några sekunder efter den har upptäckt en laserpistol. Detta för att du skall få tid till att bromsa ned hastigheten. Och för att Polisen skall få sin mätning, så att de inte börjar rota efter din störare...

/

Ingen som vill veta vad en sådan kostar ? :va
Det vill jag !!! Upplys mig hur mycket den kostar.......

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back