Laserskjuten! Göteborg/mölndal

Metalmotard

Ibland full men inte alltid rulle!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
XT660X-05
Ville bara varna alla som tänkt köra längs med mölndalsvägen/göteborgsvägen idag.
Polisen pekar laser vid mölndals centrum, kan ju flytta sig oxå.
Jag måste haft polisänglarna på min sida, för det gick inte 50 när jag upptäckte dom små luringarna ståendes på rad bakom en stolpe, civil hoj hade dom oxå, beredd att ta upp jakten. :död

Metal_K12 skrev:
Ville bara varna alla som tänkt köra längs med mölndalsvägen/göteborgsvägen idag.
Jag måste haft polisänglarna på min sida, för det gick inte 50 när jag upptäckte dom små luringarna ståendes på rad bakom en stolpe, civil hoj hade dom oxå, beredd att ta upp jakten. :död

Å nä, dom trodde nog inte att jag var civilsnut under utryckning heller, var och provkörde en R1100S
:)

Det stog i tidningen också, så varför torska?
Det står i tidningen (gt) varje dag vart/vad polisen skall syssla med

Metal_K12 skrev:

Tack för varningen! Jag bor inte så långt bort därifrån så risken är överhängande att jag tvingas färdas där kontrollen är/var!

Edit:
Man kanske skall bege sig dit och se till att alla andra hojister får en varning. Så de slipper åka fast en dag som denna då många börjar sin semester!

Har gjort så förut vilket knappast har varit så uppskattat av polisen :hihi ! Eller hur skall man tolka den civila mc-polisens reaktion när han krämade ur så mycket det gick ur sin vinröda BMW för några år sedan när han ilsket for förbi den hojförare som han sett ut till dagens offer då jag kör upp bakom den civila mc-polisen varpå killen som körde för fort saktade ner till gällande 90 (på väg ut mot Mölndal utanför Liseberg). Då mc-polisen fläskade på i drygt 200 km/h ut mot Mölndals bro där han svängde av och körde Göteborgsvägen sakta tillbaks mot Gbg.

Hur vet jag att han körde 200??? Jag väntade tills han hade ett försprång på ca. 300 m så han inte skulle kunna klocka mig via backepglar innan jag också gav järnet! :D

// Niklas

Last edited:
kan man lita på det

frankof skrev:

Kan man lita på upplysningarna i bladet gör det ju tillvaron lite lugnare, bara piloter och helikoptrar att spana efter då :-)

Last edited:
Väl, du kan ju lita på att dom är där det står, men det finns inga garantier för att dom inte dyker upp på andra platser ;)

frankof skrev:

Oj..jag läser ju inte tidningen varje dag...kanske man skulle börja med.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025