Laser eller Yoshimura slipon till en K7a?

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Det kanske är en idiotfråga, men tycker mig se otroligt mycket mer trådar och inlägg som just är Yoshimura tillbehör till Suzuki.

Spelar kanske ingen roll alls utan är mer en utseende eller pris fråga, men då jag själv inte har en aning :va om det spelar roll vilken man väljer så tänkte jag att jag skulle vända mig till sporthoj och alla snälla hjälpsamma hojproffs :tummenupp

Måste villigt erkänna att det är mest för ljudet och utseendet. K7's originalpipor vinner ju inte direkt lilla inofficiella pip-priset i Cannes för sin design :rolleyes:

Kolfiber känns som ett måste (svart hoj) då jag gillar både utseende på kolfiber i sig själv och samtidigt så stämmer det bättre i färg med "svart" mot svart hoj.

Sedan har jag två avslutande, lite pinsama frågor.
1. "Måste" man mappa om (och då också box typ pc3) efter installation av slipon eller är det mest vid helsystem?
2. Läste någonstans att efter körning i bänk så bör man byta bakdäck pga av någon idiot grej och att vissa försäkringsbolag inte godkänner däck efter bänkning. Vet att jag läste en tråd här om det, men det var 1000 år sedan och hittade den inte. (kan ju vara jag som drömt det också :pannkyss ). Så ligger det något i det eller vinner jag månadens idiotfråga priset på sporthoj för fråga 2? :D

Yoshi! :yoparty

1. Nej du måste inte mappa hojen.
2. Låter otroligt om inte det rör sig om att däcket blivit utslitet kanske(mönsterdjup)?

yoshi är snyggast!

Den andra frågan var rolig ;) Jag säger "nej" på den ...du behöver inte byta däck

ang bakdäcket så blev jag tvungen att byta men det var på grund av att den fick gå rätt hårt i bänken så min baksula var slut..:D

Så, nu har jag precis beställt nya Yoshimura pipor, kan inte vänta tills de kommer. Kan iofs inte vänt tills vädret tillåter tills jag hämtar cykeln heller :D

Blev Yoshimura TRC Dual Carbon pipor

3207_2_.jpg

Så, nu har jag precis beställt nya Yoshimura pipor, kan inte vänta tills de kommer. Kan iofs inte vänt tills vädret tillåter tills jag hämtar cykeln heller :D

Blev Yoshimura TRC Dual Carbon pipor

3207_2_.jpg

Glöm inte att göra dej av med katten, samt byta bort fotpinnarna bak! Se mitt garage för en förhandstitt :tungan
Btw, du kommer inte bli missnöjd på ljudet när du tagit bort katten :tummenupp

Glöm inte att göra dej av med katten, samt byta bort fotpinnarna bak! Se mitt garage för en förhandstitt :tungan
Btw, du kommer inte bli missnöjd på ljudet när du tagit bort katten :tummenupp

A fuk, behöver byta bort katten också. Dessa små pälsdjur :rolleyes: Någon bra produkt/rör att rekommendera som inte kostar för mycket. Börjar känna denna veckans shopping i plånboken, med ny hoj, yoshi-godis, nytt helställ, nya kängor, nya handskar och lite annat lull lull och är ju fan inte klar än :huvet

Vart har du köpt piphängarna?

A fuk, behöver byta bort katten också. Dessa små pälsdjur :rolleyes: Någon bra produkt/rör att rekommendera som inte kostar för mycket. Börjar känna denna veckans shopping i plånboken, med ny hoj, yoshi-godis, nytt helställ, nya kängor, nya handskar och lite annat lull lull och är ju fan inte klar än :huvet

Vart har du köpt piphängarna?

Jag har ett arrow mellanrör. Men det finns även devil mfl. Vad jag sett så kostar mitt arrow 2000:-
Kan sägas att det gjorde tveklös positiv skillnad i motorn när jag blev av med katten. Även ljudet.

Ingen aning vart hängarna kommer ifrån. Fick mina pipor, mellanrör & hängar för 5papp ink frakt (begagnat i nyskick).
Jo, bli inte förvånad när du ser en liten "buckla" på vänstra röret till dämparen. Det är där för att ge plats åt stödet :rolleyes:

Du kommer inte bli missnöjd :yoparty

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...