Larzon`s Sv 650 bushoj

Svetsad krona eller inte, detta bygga får sannerligen tankarna att vandra och suget att uppstå. Har hittills konstaterat att Blocket har ett sannerligen begränsat utbud av dessa cyklar. Vad låg prislappen på denna i vrakskick? PM om du inte vill ta det här?
 
Lite höstbilder innan det var dax att riva hela hojen igen och börja om men med mer tid och göra allt ordentligare.Så vad har jag gjort?:
Bytt framgaffel R1-06, 320 skivor och radiella bromsok från dito.
3 ekrad framfälg R1-01
Slip-on R1-01
Sen tagit bort massa små saker:
Passagerarhandtag 1st
handtag under bakramen 2 st ..i järn!
Fästen för skjutspinana 2 st..i järn..ler Kan montera ett på pinnar från en...ja en R1,dom få gånger jag skjutsar.
En järnpinne på stödet för man ska hitta det..
små kåpor mellan tank och kuts 2 st
Sen en hel del fästen,fula plast kanter mm
 

Bifogat

  • SV 650 065.jpg
    SV 650 065.jpg
    242.9 KB · Visningar: 218
  • SV 650 063.jpg
    SV 650 063.jpg
    250.5 KB · Visningar: 301
  • SV 650 068.jpg
    SV 650 068.jpg
    235.9 KB · Visningar: 264
  • SV 650 070.jpg
    SV 650 070.jpg
    258.1 KB · Visningar: 319
Last edited:
Jag vet att jag fick bort minst 10 kg och hojen väger fortfarande 167 kg med olja och vatten men utan bensin.
Och körde den i Pro-service bänk och den av 72 bakhjulshästar efter 5100 mil, det är vad dom uppger i motorn.Känner Erik och han vet att hans bänk inte brukar ligga högt i hästar mot andra.
Hojen har kostat ca 25 " som den är på sista bilderna, men fått tag på en hel del delar billigt,hojen var billig.
Lånade ju gaffeln , framfälg ,framaxel och bultar till oken från min Rd 350.
Men sen jag lärt mig lite om ebay och kontakter så är Rdn komplett igen och ska få komma ut lite nästa år..ler

Så 72 hästar,167 kg och ca 25" så är det bara min RD 350 som slår den för mest "bang for the buck".
Askul liten hoj som toppar ca 200....
 
Last edited:
Men den blev ju jävligt ball!
Framgaffeln kostar mer än hela hojen antar jag? :D
Kul att äntligen få se den omtalade också.
 
Det var den snyggaste SV 650 jag sett någon gång:tummenupp
Sådär skulle dom ju se ut från fabrik,,,,,,
 
Tack..det tycker jag med,men jag är ju partisk..ler
 
Sådär ja, köks grå och stenhård!
Devisen,lite är mer verkar leva på riktigt i denna...........

P.S Jag fick hård prestations ångest!!! Måste få bort inte bara tummen,utan tummarna från den mörka vrån...................Lol
 
Snyggt jobbat!
Nu vart man sugen igen på att bygga nåt kul, men kommer aldrig över en riktig billig hoj tyvärr.
 
sjukt snygg den vart. Sv650 är ju ingen skönhet direkt i vanliga fall men den vart riktigt bra.

Lite höstbilder innan det var dax att riva hela hojen igen och börja om men med mer tid och göra allt ordentligare.Så vad har jag gjort?:
Bytt framgaffel R1-06, 320 skivor och radiella bromsok från dito.
3 ekrad framfälg R1-01
Slip-on R1-01
Sen tagit bort massa små saker:
Passagerarhandtag 1st
handtag under bakramen 2 st ..i järn!
Fästen för skjutspinana 2 st..i järn..ler Kan montera ett på pinnar från en...ja en R1,dom få gånger jag skjutsar.
En järnpinne på stödet för man ska hitta det..80 gr järn
små kåpor mellan tank och kuts 2 st
Sen en hel del fästen,fula plast kanter mm
 
...mer bling-bling så blir den fulländad!!! :D:D:D
 
PLOPP !!!

tummen flög ur !

Nu vill vi se alla små finuliga lättade bitarna mit knullputz.
 
Jag märker att jag har varit dålig på att ta bilder på många detaljer.Saknar lite "före" bilder också.Ska snart starta hösten och vinterns ombyggnad.
 
Jag fick låna en Gixxer krona i början men den passade väldigt dåligt, provade med en paj R1 och det funkade så mycket bättre.Skaffade en schysst R1 krona men att få tag i lager kan vara svårt eftersom japanarna har annan std än här. Så fick inte tag i lager till R1-stolpen och måten på Svns ram, så jag pressade i Sv stolpen i R1 kronan, fick svarva någon distanbricka sen passade det. Roliga är att då passar styrstoppet perfekt! Yttligare 2 distanser för att sänka Svn tändningslås och ta upp hålen lite så funkar std styrlås också
Sen eftersom jag använder en gaffel från 06 och fälg från 01 så använder jag skivor från MT01 som har 320 skivor med 6 bultar.
Köpte risers från en kompis och ett styre från Biltema
 
Jag fick låna en Gixxer krona i början men den passade väldigt dåligt, provade med en paj R1 och det funkade så mycket bättre.Skaffade en schysst R1 krona men att få tag i lager kan vara svårt eftersom japanarna har annan std än här. Så fick inte tag i lager till R1-stolpen och måten på Svns ram, så jag pressade i Sv stolpen i R1 kronan, fick svarva någon distanbricka sen passade det. Roliga är att då passar styrstoppet perfekt! Yttligare 2 distanser för att sänka Svn tändningslås och ta upp hålen lite så funkar std styrlås också
Sen eftersom jag använder en gaffel från 06 och fälg från 01 så använder jag skivor från MT01 som har 320 skivor med 6 bultar.
Köpte risers från en kompis och ett styre från Biltema

Har sagt det förr, men du är grym på att plocka ihop kombos av olika originaldelar. Klurigt som vanligt.

Roligt att du startat byggtråd om SV:n. RD350 vart ju riktigt fin
 
Hösten 2010!!
Eftersom jag visste att jag skulle operera ett ben nån gång under vintern så började jag med hojen i mitten av oktober och jobbat på fram till förra vecka när op blev av och nu sjukskriven 10 veckor.
För mig är less is more och därför är mitt mål att ta bort så mycket som möjligt som man inte behöver/använder och lätta allt!!...ler
Upptäckte när jag började plocka isär hojen att Koso instrumentets temgivare passar i std givarens hål som jag ändå inte använder.Sen fanns ett onödig stort öra på termostathuset som jag såklart sågade bort och slipade till det så det inte syns.Och då kunde jag ta bort den fula adaptern från biltema.
 

Bifogat

  • SV 650 162.jpg
    SV 650 162.jpg
    239.1 KB · Visningar: 186
  • SV 650 171.jpg
    SV 650 171.jpg
    184.8 KB · Visningar: 183
  • SV 650 174.jpg
    SV 650 174.jpg
    239.2 KB · Visningar: 183
  • SV 650 175.jpg
    SV 650 175.jpg
    232.8 KB · Visningar: 187
  • SV 650 181.jpg
    SV 650 181.jpg
    172.5 KB · Visningar: 173
Last edited:
Håller med bort med så mycket skit som möjligt sen så måste inte en hoj ha bling för att fungera julgranar har man vid jul å mc körs mest på sommaren så vad fan är kopplingen egentligen. Skön hoj.
 
Kommer bli sitpra med nya färgen åsså :D
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top