Larmstrul

Töjje

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2011
Ort
Motala
Hoj
2004 Triumph Sprint st
Hallå!
Har en Triumph sprint st 2004 med larm monterat.
När jag köpte den följde igen instruktion till larmet.
Nu går den inte att larma av med de medföljande "dosorna". Någon som vet hur man byter batteri fjärrkontrollen eller har en aning om hur jag ska gå tillväga??
/töjje/
 
Vad är det för larm?

Mitt Spyball funkar så att om jag inte larmar av hojen på ett visst antal dygn (10 har jag för mig), så går larmet in i ett viloläge för att spara på batteriet. Då går det inte att larma av med dosan, utan man måste istället slå på tändningen=larmet går, sedan ska man slå av och på tändningen i en viss unik kombination som står i manualen, för att larma av. Därefter funkar dosorna som vanligt.

Jag vet andra larm som funkar på samma sätt, så mitt tips är att söka på nätet efter manualen till det larmet du har...
 
OK!
Tack för dom tipsen.
Vet tyvärr inte vad det är för typ av larm, säljaren av cykeln visste heller inte det.
Jag har sökt manual på nätet men inte hittat någon.
Tar på hörselkåporna och prövar dina tips så får jag se hur det går.
Stort tack för dina råd.
 
OK!
Tack för dom tipsen.
Vet tyvärr inte vad det är för typ av larm, säljaren av cykeln visste heller inte det.
Jag har sökt manual på nätet men inte hittat någon.
Tar på hörselkåporna och prövar dina tips så får jag se hur det går.
Stort tack för dina råd.
Ja om du inte hittar en manual blir det nog svårt...

Att hitta koden bara genom att testa på måfå är nog omöjligt. Först ska du hitta fram till läget då larmet är mottagligt för att ta emot koden. Sedan ska du testa dig fram till rätt kod. På min är koden 4-siffrig, dvs du har 10 000 kombinationer att välja på.
Det blir nog många timmar med hörselkåporna på, om nu inte larmet sätter sig själv i ett låst läge efter ett visst antal försök.

Jag skulle nog inte testa på måfå iaf, går det i "baklås" blir det ju ännu jobbigare.
 
Kan du inte leta på styrenheten till larmet där det sitter installerat på hojen? Det borde ju vara märkt med någon form av fabrikat eller modellnummer.
Om inte annat så kan du ju demontera det när du väl hittat på det. Det där med att testa sig fram och hoppas på det bästa är nog, som nämnts tidigare, ingen vidare bra idé.
 
Hallå!
Tackar för goda råd, men nu har jag hittat en manual, efter lite idogt letande.
Av manualen framgår att larmet går ner i viloläge efter tio dagar, man aktiverar genom att hålla ner "knapparna" på larmdosan samtidigt under 15 sekunder.
Tackar för alla tips råd.
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top