Larmmontering i Stockholm?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tjo!

Jodå, jag vet att mc-larm har diskuterats flitigt här, och ja, jag har sökt, men jag har ändå inte blivit klok på vad ett Spyball eller Defa kostar monterat och klart, och vilka som gör det i stockholmstrakten? :va
Så, upplysningar om pris, och vilka som gör det mottages tacksamt! :Bugar
Hojen är en GSX750F -99.

Hoztic skrev:
Tjo!

Jodå, jag vet att mc-larm har diskuterats flitigt här, och ja, jag har sökt, men jag har ändå inte blivit klok på vad ett Spyball eller Defa kostar monterat och klart, och vilka som gör det i stockholmstrakten? :va
Hojen är en GSX750F -99.

Priset ligger runt 3900 monterat o klart!!

hoj larm

Ava mc meckar in larm på din hoj, de e bara att ring och boka tid. jag har för mig att det ligger på ca 4000:-

Polisen! skrev:
Ava mc meckar in larm på din hoj, de e bara att ring och boka tid. jag har för mig att det ligger på ca 4000:-

Jag ringde Ava och frågade i förmiddags, och hon som svarade lämnade raskt över luren till någon annan, som gav pris på montering, 2160:- + larm! Han hade dock inte en susning om vad dom hade för larm eller vad dom kostade!
Fick iofs samma bemötande när jag va in där och frågade i höstas...
Din MC ville ha 5500 monterat och klart.

DinMc borde klara Spyball. Han som gjorde't på min(på Schneiders 2001) jobbar där i dag. Pris ring och fråga 08-754 99 00.

finns en på st,eriksgatan i sthlm, kör raktfram förbi hantverkargatan nästan ända nere vid rålambshovsparken på högersidaligger det en firma kommer dock inte ,alls i håg vad de heter de monterar larm för runt 3000 inklusive larm vet inte om det var spyball , var där med jobbar bilen o skruvade in lite grejjor så då passade jag på o höra mig för

Complete car är billigast! Värsting modellen av spyball larmet inklusive montering skulle kosta 3400:- till min hoj.

Sedan har de ett paketpris på larm och klass 3 kedja/lås för 4000:-.

Tel 08-7741624

Salig skrev:
Complete car är billigast! Värsting modellen av spyball larmet inklusive montering skulle kosta 3400:- till min hoj.

Sedan har de ett paketpris på larm och klass 3 kedja/lås för 4000:-.

Tel 08-7741624

Så, då var det monterat och klart då! :) Funkade alldeles utmärkt med complete car! :tummenupp
Enda kruxet var bara att komma hem och tillbaka å hämta hojen, men det löstes av en kille på jobbet och hans hd sportster! :tummenupp

Jag köpte ett DEFA på Gumperts i Stockholm www.gumperts.se Dom gör alla hojar. Monterat och klart ca. 3.500:- har jag för mig.

Med ett DEFA larm slipper du en fjärrkontroll. Det slår på sig själv när du slår av tändningen och tar bort nyckeln. Och slår av sig själv när man sätter i nyckeln igen. Det sitter en liten sensor på nyckeln och motsvarande runt tändningslåset. Smidigt och praktiskt.

För övrigt går larmet om:

• Man tar bort sadeln för att komma åt batteriet.
  • Öppnar cutsen
  • Vrider om tändningen
  • Bryter strömmen
  • Ruckar på hojen*
  • Sirenen har givetvis backupbatteri

Man kan mao. inte göra nånting.

*Man kan förstås sätta larmet i "Transport mode" om man ska åka t ex färja.

Larmet har givetvis startspärr och en varnande blinkande diod.

Du kan läsa mer på http://www.defa.com/mcsec.php3

Jag tror att Defa och Spyball är ganska likvärdiga. Jag tycker att det är ett plus att slippa en fjärkontroll som är ganska stor och klumpig, fladdrandes i fartvinden och att slippa trycka på nån knapp.

Last edited:
KawaChris skrev:
Jag skulle vilja hitta ett ställe som kan montera ett billigt larm som jag köpte på nätet :tomten

Kolla med Complete Car i Huddinge, han tog 1200 för att montera mitt Spyball, och verkade ha koll på saker och ting! Ringde på tisdag morgon, fick lämna hojen på måndag kväll veckan efter och hade den klar dan efter!
Fast det är klart, kostar larmet lika mycket kanske det känns surt. Men du kan ju alltid kolla vad han tar om larmet är lite enklare, dvs mindre att koppla in?

Hoztic skrev:
Tjo!

Hojen är en GSX750F -99.

Vi monterar Larm... pris inkl. Larm & Montering 3000:-

Hoztic skrev:
Och "vi" är då alltså..? :va

Xtreme Rides, heter vi... har precis startat upp denna firma (hobby firma) och vi är två killar som håller på med bla. larm montering

Tillägg är inte medlem här för att marknadsföra mig...

Last edited:
Joe Schmoe skrev:
Jag ringde och de sa att de inte monterar mc-larm.
Nån som vet något annat ställe i stan som monterar DEFA?

Mitt monterade dom iaf. Jag var där senast för några veckor sen och fixade och grejade med MC'n och larmet.

Klart... företaget köper alla telefoner där, monterar larm till alla våra bilar etc.

SÅ FÖR MIG GÖR DOM ALLT! :tuttar

Fan va VIP man e överallt.

RoLLER skrev:
Mitt monterade dom iaf. Jag var där senast för några veckor sen och fixade och grejade med MC'n och larmet.

Klart... företaget köper alla telefoner där, monterar larm till alla våra bilar etc.

SÅ FÖR MIG GÖR DOM ALLT! :tuttar

Fan va VIP man e överallt.

Så med andra ord så ringer du genast upp dom och med ditt otroliga inflytande så kommer de självklart skamset be om ursäkt och därefter fixa mitt larm inom en dag eller två? :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard