Stoppsladd
Under uppbyggnad.....
Kamikaze kid skrev:Funkar sändar grejjorna förresten???
Satt i batteriet åt fel håll i larmdosan???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kamikaze kid skrev:Funkar sändar grejjorna förresten???
Stoppsladd skrev:Satt i batteriet åt fel håll i larmdosan???
Nä, det händer ingenting när jag larmar av/på.Kamikaze kid skrev:Ja dom ska ju blinka alt lysa när du larmar av och på!
Gör dom inte det?
Jag tycker det verkar som det hängt sig eller någon kontakt som inte sitter i ordentligt...
Svårt att säga när man inte tittar dirrekt på grejjorna...
Näääe tror det är ett Lazer....
Det satt på när jag köpte hojen...
Är nog det enda jag inte byggt om på den!
Funkar sändar grejjorna förresten???
Önskar att det var det som var problemet. Om den inte är felmärkt så har jag inte gjort det. Ska prova för säkerhets skull...Stoppsladd skrev:Satt i batteriet åt fel håll i larmdosan???
Kamikaze kid skrev:Det vore ju en höjdare!![]()
![]()
Jocke skrev:Nä, det händer ingenting när jag larmar av/på.
Jag kan återkomma med oändligt många bilder vid ett senare tillfälle - ikväll eller imorgon.
Hur vet jag om sändargrejerna funkar?
Jocke skrev:Får inte igång hojfan. Hornet 600 -00 med Spyball-larm.
Batteriet är nyladdat, men jag har inte möjlighet att mäta upp det. Batteriet laddades ur under vintern f.ö.
Har köpt nytt batteri till larmdosan. Har bara en larmdosa.
Allting lyser som det ska när jag vrider om tändningen, men startmotorn reagerar inte överhuvudtaget när jag trycker på startknappen.
Har hela tiden trott på att det är p.g.a. larmet då det inte reagerar som det ska på knapptryckningarna. Dioden (för larmet) blinkar sporadiskt två gånger och det står ingenstans i manualen vad det skulle betyda.
Har försökt synka larmet och dosan enligt manualens beskrivning. Ingen skillnad.
Så här står det i manualen ang. "viloläge":
Inget händer när jag gör så heller.
Någon som har nån idé om vad det kan vara? Vad ska jag kolla på?
Jag ska be nån som vet vad dom sysslar med göra det.SM 570 RR skrev:Koppla förbi startspärren.
Jag vet inte om larmet är aktiverat. Det verkar ju vara "viloläget" som har trätt in och inte går att koppla ur. Enbart startspärren alltså.Kamikaze kid skrev:Ingen aning!
Men är larmet aktiverat nu?
Och när du ska starta händer ingenting?
Och larmdosorna gör ingen skillnad när du trycker på dom?
Prova att koppla loss batteriets - pol...
Låt den stå!
Drick sprit i kväll,, testa i morgon igen!![]()
Om inte annat så blev det ju en trevlig Fredags kväll!
Jocke skrev:Jag ska be nån som vet vad dom sysslar med göra det.
Jag vet inte om larmet är aktiverat. Det verkar ju vara "viloläget" som har trätt in och inte går att koppla ur. Enbart startspärren alltså.
Det enda livstecknet från larmet är två blink från dioden lite då och då. En gång i minuten eller nåt. Och vad det betyder verkar ju vara fritt att tolka...![]()
Jag gör som du säger. Det låter rätt jobbigt, men jag ska försöka...![]()
Tack för hjälpen alla!![]()
Det har du rätt i, men frågeställaren var ju inte säker på om det var larmet som det var fel på eftersom att han nämnde att batteriet varit urladdat och att han inte haft möjlighet att mäta upp det.Robban_C skrev:Jo, jag förtsod att det var det du tänkte påmen som sagt, om startspärren är i vägen så fungerar det ju inte.
Det där har jag blivit tvungen att göra två ggr. Bägge gångerna efter vinteravställning och felsymptomen har varit liknande trådskaparens...Crille skrev:Synkronisera fjärrkontrollerna (se avsnitt 11.1)
Jocke skrev:Jag ska be nån som vet vad dom sysslar med göra det.
Stoppsladd skrev:En liten anekdot:
Min far och hans arbetskamrat rev nästan totalt ner en saab en gång och så kommer morsan ut och frågar om dom har hällt i bensin....håll dej till ditt du blir svaret.
Va tror ni att felet var????
BENSIN!!!!!!![]()
![]()
Så det kan vara lätt att börja i fel ände ibland eller nåt.....
Spinky Spendrup skrev:Kanske felet jag hade på ett Spyball larm förut? Det interna batteriet inne i spyball mojängen dog under förra vintern och olyckligtvis pajade mitt vanliga batteri i samma veva. Alltså larmet tappade synkningen till fjärrkontrollen, jag fixade nytt 12V batteri till hojen men synksekvensen man skulle köra fungerade inte. Öppnade upp larmet och bytte det lilla batteriet, sedan fungerade det utan problem.
Det fanns någon tråd om det här förut, men den går fanimej inte att hitta...![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |