Larma garaget ?

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Funderar på att larma garaget, nån som har nåt tips?
Hittade denna hos Classe: www.clasolsson.se El&Elektronik/Larm/Minilarm
art # 32-1086
Kanske kan va nåt eller?
Inte särskilt proffsigt men kanske skrämmer nån.
 

Bifogat

  • larm.jpg
    larm.jpg
    17.8 KB · Visningar: 124
Det lär väl skrämma iväg några av tjuvarna i varje fall.
Jag skulle behöva något liknande men med en radiosändare som räcker ca.50-100m. Eftersom garaget inte är brevid huset. Så att man får någon slags signal i hemmet att någon obehörig är i garaget.
 
Ta annars en sån här:
HD3_325069_hi_S.jpg


Koppla till en sån här festlig motorsirén:
l16788.jpg

som klämmer ur sig oljud i 127 dB!

Den kostar dock 2.200:- så det kanske funkar med en sån här för 250:-istället:
l2222.jpg
 
Får hålla med chox om att skaffa en lampa istället. Har det larmet startat så är skadan redan skedd. Bättre att skrämma iväg dom innan men en halogenlampa.
 
Wiseguy skrev:
Jag skulle behöva något liknande men med en radiosändare som räcker ca.50-100m. Eftersom garaget inte är brevid huset. Så att man får någon slags signal i hemmet att någon obehörig är i garaget.

Hmm... Till något fabrikat av billarm finns det väl en personsökare som fungerar upp till någon kilometer från fordonet? :va Annars har jag för mig att det finns larm som kan skicka dig ett sms om det aktiveras...
 
Eftersom garaget ligger i källaren på ett hyreshus kan man nog inte larma utanför dörren dvs så fort nån närmar sig. Hyresgästerna skulle bli galna om de inte kunde gå förbi utan att brännas ihjäl av en halogenlampa :-)
Bra vore det förstås om man kunde få en signal på telefon eller ett sms......
har beställ en sån där så jag får väl bryta upp den och se vad man kan göra...
 
Esquire skrev:
Hmm... Till något fabrikat av billarm finns det väl en personsökare som fungerar upp till någon kilometer från fordonet? :va Annars har jag för mig att det finns larm som kan skicka dig ett sms om det aktiveras...

Jo förvisso men dom kostar oftast skjortan.
Det jag funderat på är larmet från Clasolsson kombinerat med en trådlös dörrklocka. Koppla ihop den med larmet och du får veta ifall garaget öppnas nattetid av tjuvar.
Max räckvidd 200 m.
Typ denna
326512_Xw2.jpg
 
enhjuling skrev:
Funderar på att larma garaget, nån som har nåt tips?
Hittade denna hos Classe: www.clasolsson.se El&Elektronik/Larm/Minilarm
art # 32-1086
Kanske kan va nåt eller?
Inte särskilt proffsigt men kanske skrämmer nån.

Jag har ett sånt larm i mitt mc-rum i källaren & det är jag glad för. Fick inbrott där sommaren 2002 & larmet skrämde garanterat bort idioten/erna. Mc:n stod inte där då men hade massor av verktyg som dock fick ligga kvar. En billig investering som betalade sig snabbt. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top