Larm

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Undrar om vad man ska välja för larm?Ringde en mc-firma idag och dom kunde installera ett Spyball larm för ca 4500:-,och detta skulle va godkänt av förs-bolaget och därmed ingen självrisk..Vad har ni för nåt??

Last edited:
Exup skrev:
Undrar om vad man ska välja för larm till bågen?Ringde en mc-firma idag och dom kunde installera ett Spyball larm för ca 4500:-,och detta skulle va godkänt av förs-bolaget och därmed ingen självrisk..Vad har ni för nåt??

Halloj.. Jag har spyball, funkar kanon, dessutom eliminerar det självrisken vid stöld hos vissa försäkringsbolag.
Men förhoppningsvis slippar man använda den förmånen. :gnissla

Tyvärr har det redan hänt för mej,hade jag haft det innan så hade jag lätt tjänat på att ha ett larm :( 6000:- i självrisk

Spyball är det som funkar bäst, har det på hojen och man märker direkt när någon e på och kletar. Lätt att ställa känsligheten på också!

Pirro skrev:
Spyball är det som funkar bäst, har det på hojen och man märker direkt när någon e på och kletar. Lätt att ställa känsligheten på också!
4500:- är det rimligt installerat å klart,vad gav du?

Har ett Bike Guard köpt av Pmc Bike kostade(ca 2år sedan)1000kr det har Rörelsedetektor,optiskt,akustiskt,startspärr,avskräckningsfunktion och överfallslarm ganska lätt att koppla in själv fungerar perfekt!

gsxr1200 skrev:
Har ett Bike Guard köpt av Pmc Bike kostade(ca 2år sedan)1000kr det har Rörelsedetektor,optiskt,akustiskt,startspärr,avskräckningsfunktion och överfallslarm ganska lätt att koppla in själv fungerar perfekt!
Japp,kollade upp detta,1195:- kostar det.Hur funkar fjärren,lyser blinkerserna till vid av och på larmning?Det verkar ju helt ok annars..

Det är busenkelt att montera en Spy-boll på egen hand även om man köper det med standardkablaget. Ett elschema över hojen skadar iofs inte att ha till hands!
Mitt tips - köp ett löst larm och montera själv alt. ta hjälp av en kunnig polare!

Länkar till säljare av olika larm skulle vara bra

Har köpt ett på e-bay, 840 spänn, tiltsensor, chocksensor, immobilizer, avskräckningsfunktion. Tyvärr var det kortis i immobilizer funktionen, så jag har fått byta ut larmet. Annars, service och övrig funktionalitet helt OK! Enda jag ev. saknar är backup-batteri. Larmet heter Cheetah, leta på e-bay.

Exup skrev:
Japp,kollade upp detta,1195:- kostar det.Hur funkar fjärren,lyser blinkerserna till vid av och på larmning?Det verkar ju helt ok annars..
Blinkerserna blinkar vid av och på larmning,fjärren funkar bra kan larma när jag är i huset och cykeln står i garaget,ganska många inställningar på känslighet mm,mycket avanserat larm för dom pengarna monterade mitt utan kabelage det var inga problem om det ska godkännas av försäkringsbolaget får du kolla med dom först Folksam gav inga rabatter på något larm men det är godkänt som lås mkt enklare än skivbromslås.

gsxr1200 skrev:
Blinkerserna blinkar vid av och på larmning,fjärren funkar bra kan larma när jag är i huset och cykeln står i garaget,ganska många inställningar på känslighet mm,mycket avanserat larm för dom pengarna monterade mitt utan kabelage det var inga problem om det ska godkännas av försäkringsbolaget får du kolla med dom först Folksam gav inga rabatter på något larm men det är godkänt som lås mkt enklare än skivbromslås.
Låter bra :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard