Larm?

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
Stölden har ökat där jag bor och vill öka säkerheten på min hoj finns de något
rekommenderat larm för en motard utan tändinggslås? Inte ett lås med larm, är ute efter ett larm som monterad på hojen som reagerat på vibrationer och när hojer kommer i rullning eller lyfts ifrån marken. Finns de något larm som passar?

tack

polaren har ett beg larm som hans just plockat av från sin Ducati Monster 916. Det är ett två vägs larm, man ser när det larmar i dosan i nyckelknippan. Fjärrstart osv osv. Pma' om det är intressant.

Larm m GPS tracker

Försäkringsbolaget If erbjuder GPS Tracker för 4450 kr om man har försäkringen hos dem, vet inte om fler FB också ger rabatt.

Jag hade en endurohoj som blev stulen, det hade varit fint med en sådant larm på den!

Ifall du parkerat hojen så ringer de dej om den flyttas... sen e jakten igång! :D

Här är tipps om några larm:

scorpio 2-vägs alarm som har räckvid på 1000m ett dyrare larm finns på youtube för demostration
http://www.youtube.com/watch?v=FmRPmeJ7p0A
hemsida: http://www.scorpioalarms.com/

Ett annat 2-vägs alarm med samma funktioner men mycket mycket billigare.
Hemsida: http://www.vikinglarm.se/

Ett annat 2-vägs alarm med samma funktioner men facktiskt löjligt billigt.
Hemsida: http://www.rcteknik.se/

Nästan värt att prova bara för prisets skull. ha det bra hoppas ni har nytta av länkarna hej hej.

Du har ju en 660!? Inget batteri!!! kan bli problem...
Det finns smålarm med 9v batteri man kan stoppa i påsen på bakskärmen, Tengtools hade et sånt för verktygsskåp tror jag det va, kanske inte så bra men bättre än inget alls. Annars så finns det hänglås med larm.

Granit Detecto X-Plus 8000

Application:
Recommended for bikes with a high risk of theft
Operation:
Pass bolt through brake disc apertures, insert into lock body, lock – that’s it The 3D position control is automatically activated after locking
Technology: Electronic brake disc lock with a 14 mm special hardened bolt
ABUS X-Plus locking system
3 D position control for immediate alarm when position changes or shocks are detected High quality steel lock body
Special locking system for extremely high protection against opening methods
Incl. batteries

Last edited:
Jag monterade ett larm på min KTM 640, känsligheten var för hög, så när det blåste gick larmet igång. Dessutom vibrerade det sönder ganska snabbt.
Dessutom som ngn annan påpekade, har du inget batteri så är du nog hänvisad till Kalle Anka-larm som inte kan meddela dig när ngt händer.

Skaffa feta lås och en kätting alt ett basebollträ, eller flytta...

Försäkringsbolaget If erbjuder GPS Tracker för 4450 kr om man har försäkringen hos dem, vet inte om fler FB också ger rabatt.

Jag hade en endurohoj som blev stulen, det hade varit fint med en sådant larm på den!

Ifall du parkerat hojen så ringer de dej om den flyttas... sen e jakten igång! :D

HItta ett nytt alarm på marknaden som verkar riktigt coolt. Tramigo heter det, hittadeen test på det i senaste M3 oxå.

Tydligen så får man inte bara koordinater utan även angivelser med adresser vart fordonet som har trackern monterad är påväg. Har inte hittat något annat larm som har denna funkion.

....inte bara koordinater utan även angivelser med adresser vart fordonet som har trackern monterad är påväg.....
DET var intressant, undrar hur den åstadkommer det. Blåtand in i tjuvens hjärna för att tappa av lite info från vadjagskallgöraochtavägensynapserna ? :rolleyes: :D

Dax att ta ett rejält snack med Neo eller Morpheus så vi kan få någon ordning på detta någon gång :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back