Larm till MC

Nursey skrev:
Mitt larm hade fjärrstart på hojen..utan att nyckeln satt i. Men killen hade kopplat om det så att säkerhetsmekanismen som gör att hojen INTE skall starta om den står i växel på sidostödet INTE funkade. Jag pulade med nycklarna..kom åt knappen..hojen stod i ettans växel..hade haft den fabriksny i en vecka...HOPPADE (kändes det som) upp och snodde runt på marken. Observera att jag stog bredvid som ett fån. Jag spydde nästan. Av någon otrolig anledning blev det bara en pytteliten skrapa på någon cm (och krossade blinkers etc..men de går ju att byta :brinnerup).

Tog bort den funktionen ganska snabbt kan jag säga. Skulle inte ha ngt emot att kunna stänga av hojen dock, som någon sade, om man skulle se sin hoj köras bort av någon.

Finns inge värre än när man hjälplöst ser på när hojen rasar i backen! Fastnade med byxbenet (jeans) och misslyckades sätta ner benet i en korsning. Hjälplös känsla det där att sakta tippa åt sidan stillastående :näsblod

Ang larmet; funktionen heter anti hijack o är i första hand tänkt att användas om någon rånar dig på hojen. Fenomenet är nog vanligare i USA tack o lov! Tror iofs inte att man vågar vara så kaxig om man sekunden innan tittat in i en pistolmynning.

Nä, någon större impfaktor med att starta hojen från distans har jag inte. Så den funktionen klarar jag mig utan. Vilken rysare att se hojen dra i gång med växeln i och ta ett litet skutt för sig men ett stort för plånboken. :huvet

Ska nog skaffa larm till nästa hoj, men det måste bli ett med pimp-start har jag kommit fram till :D

EPO skrev:
Nä, någon större impfaktor med att starta hojen från distans har jag inte. Så den funktionen klarar jag mig utan. Vilken rysare att se hojen dra i gång med växeln i och ta ett litet skutt för sig men ett stort för plånboken. :huvet

Ja fy 17, det var bredvid en massa pelare och vassa läskiga cykelställ också..jag mådde riktigt illa bara av att tänka på det efteråt..men som tur var blev det inga allvarliga skador...hade satt fast...eh..heter engine mushrooms här..vet inte svenska tituleringen..dagen innan..gissa om det var den bästa investeringen EVER!! :banana

Nursey skrev:
Ja fy 17, det var bredvid en massa pelare och vassa läskiga cykelställ också..jag mådde riktigt illa bara av att tänka på det efteråt..men som tur var blev det inga allvarliga skador...hade satt fast...eh..heter engine mushrooms här..vet inte svenska tituleringen..dagen innan..gissa om det var den bästa investeringen EVER!! :banana

"engine mushrooms" låter som "kraschpuckar" :)

Nursey skrev:

Yepp, det heter KraschPuckar. Förbannat bra tingestar. Skyddar vissa delar som man inte vill ska komma i kontakt med asfalten vid smärre olyckor. :tummenupp

kinesen skrev:
1964167 Jag kör med denna Tyvärr får man beställa det från England Billig och bra
http://www.sola-larm.com/

Är det hyffsat enkelt att installera?
Vad blev frakten till Sverige?
Det skulle gå på ca 800:-, det är ju sjysst och då får man tilt-sensor och imobilizer osv.
Tycker du det är bra och pålitligt?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...