Nursey skrev:Mitt larm hade fjärrstart på hojen..utan att nyckeln satt i. Men killen hade kopplat om det så att säkerhetsmekanismen som gör att hojen INTE skall starta om den står i växel på sidostödet INTE funkade. Jag pulade med nycklarna..kom åt knappen..hojen stod i ettans växel..hade haft den fabriksny i en vecka...HOPPADE (kändes det som) upp och snodde runt på marken. Observera att jag stog bredvid som ett fån. Jag spydde nästan. Av någon otrolig anledning blev det bara en pytteliten skrapa på någon cm (och krossade blinkers etc..men de går ju att byta).
Tog bort den funktionen ganska snabbt kan jag säga. Skulle inte ha ngt emot att kunna stänga av hojen dock, som någon sade, om man skulle se sin hoj köras bort av någon.
Finns inge värre än när man hjälplöst ser på när hojen rasar i backen! Fastnade med byxbenet (jeans) och misslyckades sätta ner benet i en korsning. Hjälplös känsla det där att sakta tippa åt sidan stillastående

Ang larmet; funktionen heter anti hijack o är i första hand tänkt att användas om någon rånar dig på hojen. Fenomenet är nog vanligare i USA tack o lov! Tror iofs inte att man vågar vara så kaxig om man sekunden innan tittat in i en pistolmynning.