Larm på motard

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ingen för stunden..
Tänkte höra ifall någon i detta forum istallerat larmet man kan köpa genom SH på sin motard ??
Har inte den blekaste hur jag ska göra med installationen på KTM:en och vore tacksam för lite hjälp :) :)

Eller har ni några andra bra förslag på att skydda/försvåra från stöldförsök ??

Kör med skivbroms och styrlås nu och det känns inte alltför säkert nattetid..

Mikey2000 skrev:
Tänkte höra ifall någon i detta forum istallerat larmet man kan köpa genom SH på sin motard ??
Har inte den blekaste hur jag ska göra med installationen på KTM:en och vore tacksam för lite hjälp :) :)

Skivbromslås med inbyggt larm var ju uppe i en tråd för inte så länge sen.

Mikey2000 skrev:

Glöm det. Skaffa försäkring och ställ in hojen i garage som du har koll på istället.
Larm tystar man ner med ett klipp.
Lås av olika typer hjälper inte när hojen lyfts in i skåpvagn på 30 sek..
Få snor en hoj och kör i väg med den.....

Jag har den förvarad i låst eget förråd på natten, men när jag jobbar natt så har jag ju den på jobbets parkering... men som sagt vill dom ha den så tar dom ju den oavsett hur man larmar eller knyter fast den :(

Mikey2000 skrev:
Jag har den förvarad i låst eget förråd på natten, men när jag jobbar natt så har jag ju den på jobbets parkering... men som sagt vill dom ha den så tar dom ju den oavsett hur man larmar eller knyter fast den :(
Ja det gör dom.. o blocket o andra annons-sidor fungerar lite som en "turistguide" för dom jävlarna.

Mikey2000 skrev:
Finns väl plats i fikarummet?
Möbler är ju flyttbara...

Tänkte bara tipsa om xena:s skivbromslås med inbyggt infrarött larm (110 dB).
Har själv ett och är helnöjd med det. :tummenupp
Finns i ett antal olika modeller utföranden o färger.

Desvärre inte testat och godkänt i Sverige ännu vad jag vet. Men det har fått väldigt bra omdöme och är godkänt i ett antal andra länder.

Här är hemsidan:
http://www.xenalocks.com/

Finns att köpa samtliga modeller på deras tyska sida

http://www.xena.de/

eller

www.louis.de (där jag köpte mitt.)

speedhunter skrev:
Tänkte bara tipsa om xena:s skivbromslås med inbyggt infrarött larm (110 dB).
Har själv ett och är helnöjd med det. :tummenupp
Finns i ett antal olika modeller utföranden o färger.

Desvärre inte testat och godkänt i Sverige ännu vad jag vet. Men det har fått väldigt bra omdöme och är godkänt i ett antal andra länder.

Här är hemsidan:
http://www.xenalocks.com/

Finns att köpa samtliga modeller på deras tyska sida

http://www.xena.de/

eller

www.louis.de (där jag köpte mitt.)

En svensk återförsäljare till XENA låsen hittar ni på
www.tqmotorsports.com
Seriös kille med SNABBA leveranser! :tummenupp

jag har larm på min 640. Räcker att du lyfter den av stödet så tjuter den utav h-e. Syns ingenstans att det är larm heller! det är monterat så att du kan klippa av batterikabeln utan att larmet stängs av(backup) och det räcker i ett par dygn :yoparty

grott mongo skrev:
jag har larm på min 640. Räcker att du lyfter den av stödet så tjuter den utav h-e. Syns ingenstans att det är larm heller! det är monterat så att du kan klippa av batterikabeln utan att larmet stängs av(backup) och det räcker i ett par dygn :yoparty

Hmm, vad heter larmet du har ??

Mikey2000 skrev:
Hmm, vad heter larmet du har ??

Det heter a150 (om det nu är märket?) står det på handenheten. Jag beställde det från tyskland och det kostade ca1500 med frakt. Jag letade på internet och hittade till slut detta larm. medföljde:larmenhet,backupbatteri,universalkabelmatta+elschema(mycket lätt att koppla in), 2 st handenheter. Förövrigt har larmet även inbyggd startspärr. :tummenupp fick precis plats under sadeln och jag har inte haft några problem med det.

Zana skrev:
Är det inte snabblås till sadeln på 640..?

nope det sitter med skruv. och skulle någon börja skruva med sadeln så går larmet direkt.sitter med dubbelhäftande tejp under sadeln!(rörelsesensor)

nossrednamik skrev:
En svensk återförsäljare till XENA låsen hittar ni på
www.tqmotorsports.com
Seriös kille med SNABBA leveranser! :tummenupp

Måste hålla med, jag beställde utav www.tqmotorsports.com och det gick riktigt smidigt. Betalade 900 inkl frakt tror jag det var !!

Låset är jag riktigt nöjd med. Går att placera låset på olika ställen på skivan för att få det olika känsligt. Placerar man låset högst upp på skivan så är den jävligt känslig, räcker med att peta på hojjen så går larmet. Hänger man det längst ner så är det minst känsligt o då kan man röra lite på hojjen o provsitta den o så utan att larmet går !!

Xena låset/larmet är helt klart att rekomendera !!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman