Larm på bågen?

Har larm på min BMW. Mest för att det skrämmer bort idioter som vill provsitta!

Ett sådant här (sr-i500) http://www.scorpioalarms.com med diverse tillbehör har jag börjat fundera över.
Det jag gillar är tvåvägskommunikationen, att man kan köpa en färdig kabelstam så man bara kopplar in det, rörelse sensor av massa och att man ser vilket system som larmat i fjärrkontrollen.

Det jag saknar är led indikator, möjlighet att få SMS från enheten, bli uppringd av enheten och slå på en mic, spårbarhet via gsm nätet och GPS möjligheter. samt att skiten är lika våldsäker som en av flygplanens "svarta lådor".
till detta skall givetvis att den skall vara liten och lätt att gömma, aldrig falsklarma , samt billig och ha en väldigt bra manual. och givetvis kan man inte få allt i ett paket, så ok den får kosta.

varför ? jo för att man slipper folk som pillar, provsitter och därmed repar osv osv. och med ett larm så väljer tjuven förhoppningsvis en annan hoj som inte har ett larm.

Har väl kommit ut en 4-5 gånger och märkt att larmet jag har idag har gått.
Det har ju gjort sitt jobb iomed att hojen står kvar.
2 ggr kan jag direkt relatera till att det varit trångt på parkeringen och någon stött till hojen. de andra vet man ju aldrig varför.

Ok, tack för info men jag vet inte riktigt hur man ska göra. Ska det lödas på sladdarna eller? Var sitter de?
Jag är ingen el-dude direkt. :gnissla
Ja, visst är det dumt? Världens kanske grymmaste (nåja) hoj och sedan varningsblinkers? :confused:

Normalt löds de fast på de gula nr 5 trådarna ja, men dioderna skall vändas åt rätt håll också. Det är väl ungefär så långt mina kunskaper sträcker sig på elområdet. Så det är kanske bästa att lämna in det till larmmonteringsstället(var det nu var)

Normalt löds de fast på de gula nr 5 trådarna ja, men dioderna skall vändas åt rätt håll också. Det är väl ungefär så långt mina kunskaper sträcker sig på elområdet. Så det är kanske bästa att lämna in det till larmmonteringsstället(var det nu var)

Ingen aning var det är gjort, något puckor har eftermonterat det och jag köpte den begagnad. :mad:

Har du lyft på sadeln/kutsen och spårat sladdarna från bakblinkers? Om du kollar dem så kanske du ser de här strömtjuvarna och de gula sladdarna som de är kopplade med. på min sitter de under sadeln precis framför bakljuset. Troligen sitter de där på din också. I så fall kan man nog fulmecka dit ngt typ snabbkoppling ala rundkabelskor på de gula kablarna och se om det fixar varningsblinkeriet. om man kopplar i sär och varningsblinkers fungerar kanske det duger till besiktningsläge.

Bifogat

• 44-018_l.jpg
    44-018_l.jpg
    15 KB · Visningar: 45
  • 44-021_l.jpg
    44-021_l.jpg
    13.7 KB · Visningar: 46
Har du lyft på sadeln/kutsen och spårat sladdarna från bakblinkers? Om du kollar dem så kanske du ser de här strömtjuvarna och de gula sladdarna som de är kopplade med. på min sitter de under sadeln precis framför bakljuset. Troligen sitter de där på din också. I så fall kan man nog fulmecka dit ngt typ snabbkoppling ala rundkabelskor på de gula kablarna och se om det fixar varningsblinkeriet. om man kopplar i sär och varningsblinkers fungerar kanske det duger till besiktningsläge.

Om jag vore Triggerhappy skulle jag inte kolla min PM på ett tag, här vankas det jobb. :brynad
Tack för tipset, ska lösa det där. :)

kan säga att larmen jag säljer duger alldeles utmärkt

Jag köpte ett larm nyss av abethebabe och kan bara säga att det är klockrent, går dessutom ställa känsligheten på larmet, har det nästan på känsligast, räcker att man lägger handen på sadeln så går larmet, men det går inte igång när man försiktigt lutar hojjen framochtillbaka (simulerar blåst) :tummenupp

Det skulle kosta en del om man ska köpa det man vill ha..
TOTAL: $456.95 med frakt
"3 083,38 SEK ger dig 457,00 USD" Forex

Någon som vill dela frakt?
Det enda som fattas egentligen är GPS spårning och GSM uppringning.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...