Laptopväska

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Då man äntligen är en stolt ägare av en styck bärbar dator så kommer ju frågan upp vilken väska ska man köpa till den :va
Antar att jag inte är den första på SH med detta problemet och skulle gissa på att någon här redan har en lösning på problemet.

Med andra ord: rekommendera gärna bra Laptopväskor som helst kostar mindre än 500kr.

Billiga laptopväskor hittar du på Clas Ohlsson.

Ska du ha lite tuffare kan du kolla på bl.a. Golla som gör snygga men relativt prisvärda väskor.

(299kr)
sleeve_1936.chorus.bl.jpg

549kr
600006_Laptop_Flash_Green_G336_301.jpg

Tackar för tipsen :tummenupp
Ska kolla närmare på dom där!

Nåt att tänka på är ju hur mycket du ska bära laptopen och hur mycket den väger...
Pratar vi 3+ kilo med adapter och allt samt ett dagligt bärande så skulle nog jag kolla på en ryggsäck istället för en axelremsväska..

Är det bara tänkt att bära den nån gång när du ska till polarna eller så
så ta en liten en...

Nåt att tänka på är ju hur mycket du ska bära laptopen och hur mycket den väger...
Pratar vi 3+ kilo med adapter och allt samt ett dagligt bärande så skulle nog jag kolla på en ryggsäck istället för en axelremsväska..

Är det bara tänkt att bära den nån gång när du ska till polarna eller så
så ta en liten en...

Ja det har jag också funderat över, rygga eller mer portföljaktig väska?
Tycker om rygga men dom mer portföljaktiga verkar mer anpassade för bärbar dator.
Man vill ju kunna få med sig strömadapter och en mus också.
Har ju tänkt ha med den på både det ena och andra.

Tycker om rygga men dom mer portföljaktiga verkar mer anpassade för bärbar dator.

Rygga rymmer oftast betydligt mer. Där är begränsningen hur stor väska du vill bära....

Jag gillar rygga eftersom man kan ha den när man kör hoj och dessutom har man båda händerna fria om man t.ex skall svänga in och handla lite efter jobbet och måste bära kassar o.s.v.

Ryggsäck och de där Golla-väskorna är givetvis supervänster, men det förstod du nog redan.

Köp en med solceller och berätta hur den funkar sen.

Ryggsäck och de där Golla-väskorna är givetvis supervänster, men det förstod du nog redan.

Köp en med solceller och berätta hur den funkar sen.

Ja Gollaväskorna får jag också lite vänster/pretto vibbar av.
Solcellsväska lät intressant, länk önskas :tummenupp

rygga är skitskönt :tummenupp finns de som är anpassade med laptop fack och extra vaddering osv. har själv en som jag går ett gäng kilometer med varje dag, skulle aldrig ha en portfölj style väska till det.

rygga är skitskönt :tummenupp finns de som är anpassade med laptop fack och extra vaddering osv. har själv en som jag går ett gäng kilometer med varje dag, skulle aldrig ha en portfölj style väska till det.

Förväntar mig en länk till en sådan eller möjliga inköpsställen :D

http://www.voltaicsystems.com/

Måste jag mot förmodan ha med mig en laptop på hojen så trycks den ned i denna: Swiss Gear
Vadderat skydd för datorn och mer fack än man behöver för allt annat.

Swiss väskan såg helt okej ut!
Lite i dyraste laget dock och solcellsväskan kändes som överkurs.
Tack för länkarna!
Väskan måste föresten klara en 17" widescreen.

Den här kör vi med hos en av mina kunder
http://www.dustin.se/pd_5010066893.aspx
Funkar utomordentligt att ta med på hojen också..
En massa roliga fack och dessutom ett fack för mobilen på
en av remmarna...

ÄDIT:
Fördelen med Targus väskorna är att dom har små stroppar/snören
på dragskorna på dragkedjorna som gör att man kan sno ihop dom och
då behöver man inte oroa sig för att dragkedjan går upp när man
sitter på hojen... Det blir så dyrt och så tråkig stämmning om dom gör det...

Last edited:
Den här kör vi med hos en av mina kunder
http://www.dustin.se/pd_5010066893.aspx
Funkar utomordentligt att ta med på hojen också..
En massa roliga fack och dessutom ett fack för mobilen på
en av remmarna...

ÄDIT:
Fördelen med Targus väskorna är att dom har små stroppar/snören
på dragskorna på dragkedjorna som gör att man kan sno ihop dom och
då behöver man inte oroa sig för att dragkedjan går upp när man
sitter på hojen... Det blir så dyrt och så tråkig stämmning om dom gör det...

Såg bra ut, men det måste gå att knö i en 17"
Lade ett bud på en Swiss rygga på ebay så nu är det bara att vänta och hoppas att dollarn störtdyker ;-)

Last edited:
http://store.apple.com/se/product/T...&fnode=MTY1NDA2Ng&mco=MjI0MjUyNQ&s=topSellers

Lite över din önskade prisnivå, men äger själv den väskan och den är sjukt bra. hade en väska tidigare som vart "normal", mer bredd än höjd alltså samt ungefär fyra gånger större - nu känns det otroligt stenålder då jag får plats lika mycket i denna som är fyra gånger mindre samt hänger längst med kroppen.
totalnöjd med köpet av den väskan! (finns även i svart/orange)

(MacBook Pro 17", AC-Adapter, mus, kompatkamera, extern hårddisk, konferensmapp och lite papper och småskit så som USB-minnen och internetbank-dosa har jag i den, allt i olika fack för dom olika delarna)

http://store.apple.com/se/product/T...&fnode=MTY1NDA2Ng&mco=MjI0MjUyNQ&s=topSellers

Lite över din önskade prisnivå, men äger själv den väskan och den är sjukt bra. hade en väska tidigare som vart "normal", mer bredd än höjd alltså samt ungefär fyra gånger större - nu känns det otroligt stenålder då jag får plats lika mycket i denna som är fyra gånger mindre samt hänger längst med kroppen.
totalnöjd med köpet av den väskan! (finns även i svart/orange)

(MacBook Pro 17", AC-Adapter, mus, kompatkamera, extern hårddisk, konferensmapp och lite papper och småskit så som USB-minnen och internetbank-dosa har jag i den, allt i olika fack för dom olika delarna)

Inte riktigt min stil, men burken du har skulle jag gärna ta :D

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back