Laptop till morsan...?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ja, morsan vill ha en laptop nu o hon vänder sig såklart till mig o jag såklart vänder mig då till er :)

Hon ska väl till vardags inte ha den te så mkt mer än o surfa lite på men den ska funka fint att se på DVD o så på för lillbrorsan när de tex åker bil långt samt då o då koppla in den i TVn hemma o se på film.

Nu vet ja ju att vilken som helst av dagens laptops klarar av att spela upp DVD o divx utan problem så man kan köpa va fan som helst.

Men är ute efter att köpa så bra dator som möjligt för så lite pengar som möjligt så att säga, maxpris ligger på 6-7000 men om de finns nån bara lite lite snäppet under för 4-5000 så e ju de finemang.

:tummenupp

Ja ja har kollat lite på LG då hon helst vill ha vitt t-bord o de nästan e de enda som har de va ja sett...

Thx

Skalet ser nästan ut som kolfiber dessutom. Bara en parantes. :yoparty

(Har precis installerat windows och uppdaterat allt åt henne. Verkar vara en helt ok dator. Trevlig att arbeta med. Inte helt slö heller, dock kör jag bara vista basic på den. Inte aero osv.. Men väger man in vad den kostade så skulle jag vilja påstå att den är ok. Vi pröjsade cirkus 4500 kr på mediamarkt i norrköping. Hon fick dessutom med en "vanlig" mus och en datorväska i köpet. Works for me.)

Ja ja har kollat lite på LG då hon helst vill ha vitt t-bord o de nästan e de enda som har de va ja sett...

Thx
Och varför i hela fridens liljor vill hon ha ett vitt tangentbord?

Förutom att det lätt blir smutsigt (iofs kanske inte en liten tant sitter och pillar på datorn efter att ha skruvat mc...) så kan ljusa färger lätt reflekteras i skärmen. Vilket är mycket störande.

Och varför i hela fridens liljor vill hon ha ett vitt tangentbord?

Förutom att det lätt blir smutsigt (iofs kanske inte en liten tant sitter och pillar på datorn efter att ha skruvat mc...) så kan ljusa färger lätt reflekteras i skärmen. Vilket är mycket störande.

För hon inte är 100% på vart tangenterna sitter o man ser lite dåligt på svarta tangentbord..
Hon har vitt tangentbord på sin stationära medans hennes göbbe har svart o hon gillar verkligen inte de svarta.
O nå större problem med smuts eller reflektioner har iaf jag aldrig haft på alla mina vita tangenbord jag haft så de nog inge problem :)

Jag köpte en acer extensa 5220 för ca 4500:- funkar bra! dock svart tangentbord....

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul