Laptop -> Stereo utan sladd

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Hello,

Jag söker en smidig lösning för att köra all musik (inte enbart iTunes, utan även winamp & spotify) till stereon från en laptop (wifi).

Har kikat lite på Airport Express men det verkar låst till iTunes. FM-sändare är en smidig lösning men det kanske finns fler (och med bättre kvalitet = digitalt)

Anyone?

PS. Jag har redan en mediacentral hemma, men :tuttar vill ha en enklare lösning som funkar DireCt utan mellansteg ..

Hemma har jag en vanlig stationär dator ståendes som mediaserver, givetvis uppkopplad på nätet.
Har spotify, voddler och xbmc på den.
Den är kopplade med HDMI till hemmabiorecievern och HDMI vidare till TVn.
Sen styr jag servern med min bärbara via remotedesktop, eller vad det heter, windows inbyggda i alla fall.
Funkar kanon, kollar film, lyssnar musik och har i princip TVn som skärm eller laptopen via remotedesktop.
Laptopen är ju trådlöst i nätverket, mediaburken kör jag kabel till.
När jag har TVn som skärm använder jag ett trådlöst tangentbord för att styra servern.

Tack!

Ska kika lite närmare på airfoil.

Yabba: Mediacenterlösning har vi som sagt redan och är ute efter ett komplement som går DireCt från laptop till stereo.

squeezebox är mycket trevlig för att köra musik. Med lite knölande så går det att köra spotify genom den också.

Klämboxen går att styra via dator eller fjärrkontroll och är så pass lätt hanterliga att även den mest teknikfientliga kan hantera den.
Musiken eller spotify måste då köras på en dator som är igång. Själv så kör jag en linuxbaserad server med musik och film på. Sedan htpc för film och squeezebox till musik. Boxen är helt tyst och det är riktigt skönt.

http://www.logitechsqueezebox.com/

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...