Laptimer

jorgens

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
07`YZFR- 00 Hayabusa
Hei.

Er det noen som har noen erfaring med GPS baserte laptimers?
Produsenter, bra/ dårlige funksjoner osv?

Jørgen

jag hanterar ett AIM MXL Pista med GPS och det är väldigt lätthanterligt och den visar en "3D" bild av banan och du kan se hur hojen beter exakt där du lägger muspekarn.. men då har ju jag fullt loggningssystem utöver GPSen.

köper du ett "Pista-kit" så får du med Dashboard, IR-laptimer, och magnet för rotationhastighet på framhjulet. sen har du 8 kanaler för att koppla in Temp, RPM, Växelindikator och även ECUn mm.

vi har köpt till GPS, Lambda och ska även sätta på fjädrings-potentiometrar nu.

mvh Blingen

Letar du efter en lite billigare variant en AIM's dash, så kan jag starkt rekommendera Starlanes "Athon GPS-R" som du hittar hos www.laptimer.se

Har kört med den 1 säsong nu, och är jättenöjd :tummenupp

Direktlänk till Athon GPS-R

Perfekt:tummenupp Hvordan er mulighetene til å dele opp baner i split tider, samt å sammenligne med andre førere? Så man kan se hvor man trenger å "jobbe"?

Jørgen

Perfekt:tummenupp Hvordan er mulighetene til å dele opp baner i split tider, samt å sammenligne med andre førere? Så man kan se hvor man trenger å "jobbe"?

Jørgen

Du kan själv sitta i programmet och rita in på kartan vart du vill ha split tiderna, sen tankar du över det till laptimern, så ä det klart.

Jag tror du kan sätta in hur många som helst, men jag har använt mig av 4st. Mer behöver man nog inte....

Jag har skiftat laptimer med andra förare ett par gånger, och delat på varandras data. Det var MYCKET lärorikt att lägga våra varv ovanpå varandra i datorn och se exakt vad skillnaden är....

Du kan bara dela data med förare som använder samma typ av laptimer. Gäller nog alla GPS baserade laptimers skulle jag tro....

Du kan själv sitta i programmet och rita in på kartan vart du vill ha split tiderna, sen tankar du över det till laptimern, så ä det klart.

Jag tror du kan sätta in hur många som helst, men jag har använt mig av 4st. Mer behöver man nog inte....

Jag har skiftat laptimer med andra förare ett par gånger, och delat på varandras data. Det var MYCKET lärorikt att lägga våra varv ovanpå varandra i datorn och se exakt vad skillnaden är....

Du kan bara dela data med förare som använder samma typ av laptimer. Gäller nog alla GPS baserade laptimers skulle jag tro....

Hej,

Jag har en för försäljning...

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=38323

Mvh

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen