Har du kollat den Brodin? http://www.rollcentre.co.uk/html/t200_lap_timer.html
Ja, såg att ipermoto sålde/säljer? den. Men jag ska kolla närmare på den och kanske ta några idéer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du kollat den Brodin? http://www.rollcentre.co.uk/html/t200_lap_timer.html
Jag vet, jag vet... Det närmar sig så mycket kan jag säga! Men jag kan inte lova något datum. Hoppas på April/Maj då allt ska vara klart inkl dokumentation. Läs "bloggen" på min hemsida så hittar du lite info om vilka begränsningar som gäller för basicversionen.nr12 skrev:Mitt program TrackTimer (som kommer i en riktigt bra prissatt budgetversion alldeles snart)
när då
brodin skrev:Vad sitter det för batteri/er i AIM's och Rollcentre's laptimers? Jag kör med ett 9V men det känns inte riktigt bra på grund av dålig kapacitet och stor effektförlust.
Okej, jag är en idiotTorkel skrev:But I did! http://forum.bikeproject.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=807
Fast nu ska vi inte snacka om T200'an utan om Brodins laptimer!
AIM kör med cr2430, 2 styck. Sändaren har 12V.brodin skrev:Vad sitter det för batteri/er i AIM's och Rollcentre's laptimers? Jag kör med ett 9V men det känns inte riktigt bra på grund av dålig kapacitet och stor effektförlust.
AIM kör med cr2430, 2 styck. Sändaren har 12V.
Plattbatterier är bättre. AIM klarar sej halva säsongen utan byte.brodin skrev:Så vad skulle ni föredra, 9V batteri vilket medför större kapsling, eller 2 x 3V alkaliska "plattbaterier" vilket gör kapslingen mindre?
Fördelen med 9V är ju att det går att ladda dem. Plattbatterier måste ju bytas ut. Men den blir bra mycket mindre med plattbatterier!
Laddningsbara röstar jag för!brodin skrev:Så vad skulle ni föredra, 9V batteri vilket medför större kapsling, eller 2 x 3V alkaliska "plattbaterier" vilket gör kapslingen mindre?
Fördelen med 9V är ju att det går att ladda dem. Plattbatterier måste ju bytas ut. Men den blir bra mycket mindre med plattbatterier!
SpeedAbuser skrev:Laddningsbara röstar jag för!
Drygt att behöva byta batterier 2 gånger/säsong. Finns nog med saker man måste tänka på ändå...![]()
Japp, i AIM måste man öppna hela dosanbrodin skrev:Hur sitter batterierna monterade i AIM och rollcentre's laptimers?
Måste man skruva upp kapslingen för att byta?
På min AIM Mycron2 så har jag kopplat in den på hojens batteri! Behöver inte tänka på att nåra batterier kan ta slut..
brodin skrev:Precis, detta vore ju den bästa lösningen, så tänker jag själv köra också. Men det verkade som om de flesta ändå föredrog batteri förr när jag frågade.
Om man gör en laptimer utan batteri så får man ju ner priset ytterligare och speciellt storleken kan göras betydligt mindre! Sen tycker jag att det är lämpligare utan batteri, jag kör hellre med snabbkopplingar på + och - kabeln så man enkelt kan ta bort laptimern ändå om man vill vid t.ex. tvätt av hojjen.
Chris Ash skrev:Och vi som inte har batteri? Synd om det skulle bli omöjligt på grund av en sån sak....
brodin skrev:Jag visste inte att ni var utan 12V elsystem på era hojar. Jag förstod att ni saknade batteri, men jag trodde att det ändå fanns ett 12V elsystem![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |