Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Kan man felsöka en sändare på något vis? Den funkade när jag körde Gelleråsen, lastade och körde till Knutstorp, sen dess har den inte funkat
Den startar och visar fult batteri osv, men känner inte av IR signalerna..
XT Racing
Jag föredrar IR. Där finns alltid någon som har en fyr ute och variationen mellan vad laptimern och det officiella systemet visar blir mindre än med GPS.
MIn erfarenhet är precis tvärt om. Jag har kört med olika AIM laptimers med IR, och dom senare åren en Starlande Athon GPS-RW. Och mina Starlane har visat tider som varit identiska med transpondersystemet i bra mycket högre utsträckning än dom IR baserade laptimers jag kört med förut.
Det beror nog på att Starlane och dyl lite dyrare GPS laptimers har 100Hz mottagare och lite häftigare elektronik så då minskar tidfelet.
I de billigare/äldre har man 1Hz och sen syntetisk uppsampling och då börjar det snabbt skilja tiondelar.
Vad kostar en Starlane?

Min laptimer visar alltid för mycket, det är störande tycker jag. På våren är det värst, då kan den visa 1,5 sekunder för mycket!![]()
MIn erfarenhet är precis tvärt om. Jag har kört med olika AIM laptimers med IR, och dom senare åren en Starlande Athon GPS-RW. Och mina Starlane har visat tider som varit identiska med transpondersystemet i bra mycket högre utsträckning än dom IR baserade laptimers jag kört med förut.

|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem