Lappen i 12 månader eller mer.. fråga

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag har haft B kort i 3 år om nåra veckor, och inom ett halvår har jag A-obegränsat.

Jag undrar bara vid vilken hastighetsgräns kortet ryker i 12 månader eller mer... Det är ju inte roligt om man behöver göra om både A och B behörighet...
Vad krävs? Det gäller att planera sin fortkörning ju. :D

Enda sättet är att hålla under 30 km/h för fort.

För det är ju sättet du kör för fort på som gäller.

Visserligen kan du ju få kortet indraget ett tag om du får för många fortkörningar som bara är tex 10 km/h för fort.

Så det är att köra med insidan av huvet som gäller för det går inte att säga att si och så gäller.

Prövotiden gäller från och med första körkortet man tar och 2 år framåt.. tar man fler körkort efter de så har man ingen prövotid på dom ju..

Så de är bara att gasa på?! :D

Står på körkortet när prövotiden går ut...
alltså har du haft B körkort i 3 år så kan du gasa på i över 30km/h för fort så ryker bara kortet i några månader men du behöver inte ta om det.

kan vara bra att tänka på att man inte ska ligga på mer än 20 km för fort om man kör på 50 väg eller lägre ..

lillen81 skrev:
kan vara bra att tänka på att man inte ska ligga på mer än 20 km för fort om man kör på 50 väg eller lägre ..

när ändrade dom de..?!
en kompis ringde till polisen och frågade de för nån månad sen och då sa dom inget om de.. utan de var 30km/h som gällde där med..

Det finns nog inge fast gräns det berorn nog på hur vårdslös du varigt?. Jag känner en kille som försökte smita från en civilbil med sin BMW M5 och fick tillbaka lappen efter 10mån trots att han kört duktig för fort på 50 sträckor!.

lillen81 skrev:

20km/h+ på 30 väg räcker för att få det indraget...
:rolleyes:

polare som fått det indraget här hemma på 30 vägen :fakta

Hightuned skrev:
Det finns nog inge fast gräns det berorn nog på hur vårdslös du varigt?. Jag känner en kille som försökte smita från en civilbil med sin BMW M5 och fick tillbaka lappen efter 10mån trots att han kört duktig för fort på 50 sträckor!.

jag :rolleyes: "känner" en kille som blev utan lapp i tio månader för
fortkörning, fortkörningen klassades som vårdslöshet i trafik...
(obs 90 väg var det.. och inga bilar, så jag anser att det inte
var allmän fara, men det tyckte inte åklagaren)

killen fick rätt grova böter....

men som man BÄDDAR får man LIGGA....
(vissa bäddar rätt hårt för sig :zpy

Dezert skrev:
när ändrade dom de..?!
en kompis ringde till polisen och frågade de för nån månad sen och då sa dom inget om de.. utan de var 30km/h som gällde där med..

30 för fort på 50-väg är det som gäller

jag provade med 22 km för fort :fakta

BigKay skrev:
Jag har haft B kort i 3 år om nåra veckor, och inom ett halvår har jag A-obegränsat.

Jag undrar bara vid vilken hastighetsgräns kortet ryker i 12 månader eller mer... Det är ju inte roligt om man behöver göra om både A och B behörighet...
Vad krävs? Det gäller att planera sin fortkörning ju. :D
Verkar som om ingen riktigt svarat på frågan..Om jag minns rätt är maximal spärrtid för hastighetsöverträdelse 7 månader. Allt därutöver kommer sig av gamla synder (länsstyrelsen har ett femårigt minne) och vårdslöshet.

Re: Re: Lappen i 12 månader eller mer.. fråga

Ugluk skrev:
Verkar som om ingen riktigt svarat på frågan..Om jag minns rätt är maximal spärrtid för hastighetsöverträdelse 7 månader. Allt därutöver kommer sig av gamla synder (länsstyrelsen har ett femårigt minne) och vårdslöshet.

Ah, ett svar jag sökte. Tack.. Fan då, då var dendär 79 km/h på 50 väg för ett år sedan inte så bra då kanske.... :) *tuuur*

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman