Landsvägsregistrerade KTM?

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Tjosan, sitter och letar till förbannelse! Men hittar inte vad jag letar efter!:gnissla
KTMs EXC nyare modeller (från 03-?), landsvägsregistrerade, eller inte? 125EXC, 200 EXC, 250F EXC, 400 EXC, 450 EXC är modellerna som är på tal. Vill ha en kompetent enduro hoj som jag även kan agera motardbuse på!:tungan
Tänkte först att regga den jag har, men det blir nog alldeldes för mycket jobb...:näsblod
Tacksam för svar!

Ungefär 02 började vissa av ktms maskiner komma landsvägsreggade, 05 va (typ?) alla det ...

Dvs vissa är lv-reg, andra inte

Med regnr kan du på vägverkets sida se om den specifika hojen är lv-reggad eller ej. På övrig info (du klickar på de) kommer det upp dispenser om hojen är e-reg.
i regbeviset står det "dispanser"

Du bör välja nån av dom större fyrtaktarna om du ska kunna använda den som motard. 450exc eller 525exc..

Alla EXC som kommer till Sverige fom. 2003 är landsvägsreggade. MEN det finns ju undantag då vissa bara enduroreggar dem.

Alla EXC som kommer till Sverige fom. 2003 är landsvägsreggade. MEN det finns ju undantag då vissa bara enduroreggar dem.

TACK!:kiss
Men det gäller att kolla upp innan man köper ändå altså:)

Du bör välja nån av dom större fyrtaktarna om du ska kunna använda den som motard. 450exc eller 525exc..

Inte 500an, har en 520sx just nu, och den är lite för vild än tam för mig i skogen:näsblod
Kanske en 400/450EXC, ska testa modellerna i fråga först...

Last edited:
TACK!:kiss
Men det gäller att kolla upp innan man köper ändå altså:)

Inte 500an, har en 520sx just nu, och den är lite för vild än tam för mig i skogen:näsblod
Kanske en 400/450EXC, ska testa modellerna i fråga först...

400 är lite snällare än 450 som kräver lite varv

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...