Landsvägsregga en Yamaha WR -06, behöver info!!

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Spekulerar på en Yamaha WR 250 -06.

Min tanke är att ha den landsvägsreggad och påställd, av det enkla skäl att jag vill kunna åka den från garaget till OK/Q8:s GDS-hall för tvätt.

Hojen i fråga har bromsljuskontakt bak som fungerar med baklampan, men inte i frambromsen. Och ett ej godkänt framlyse och inga blinkers monterade.

Hur mycket jobb är det för att kunna besiktiga denna, och vad kan röra sig om för pengar för att få den besiktigad?

När jag slår på reg.nummret står den som avställd, innebär det det räcker med att försöka få igenom den "som vanligt" på en besiktning och sen är det tuta och köra?

Om någon kunde bidra med info vore det ovärderligt!!

Glöm det är det korta svaret.....

Skall du kunna byta från e-reg till landsvägsreg på ett fordon av den årsmodellen så behöver du intyg från yamaha och kostnaden för anpassning+regbes+intyg blir snabbt halva hojens värde.

Last edited:
Billigare att köpa en Kärcher då helt enkelt...

Billigare att köpa en Kärcher då helt enkelt...

Nyttjar brf-tvättgarage med liten pump i golvet som skickar tvättvatnet via fettavskiljare, det är inte riktigt läge att dra in en fet lerblobb där om jag säger så.. Då hade jag nog gjort det.

Någon som har en aning om vad det kan röra sig om för kostnad för att ha en landsvägsreggad wr 250 försäkrad på billigast tänkbara sätt i västerort/Sthlm??

TJO

min yz250WR kostar E-regad 1680 i försäkring hel extra allting, 100 spänn i skatt året,
skulle polisen stoppa dej så är det böter""skall vara"" men jag har inga fått ännu utan är den bara ren o fin så skiter dom tydligen i det.
glöm inte tutan på bes, ett bollhorn från biltema för 19,90 funkar skitbra.

mvh

Hitta en som redan är LV-reggad. Då slipper du sjukt mycket bekymmer...

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan